Koncert

Two Door Cinema Club

  • Mihályi Dávid
  • 2017. szeptember 24.

Zene

Amikor a zenekar 2012-ben a Szigeten járt, Beacon című második nagylemezük megjelenésére készültek. Akkor még a nagyszínpad délutáni sávjában játszhattak, az idén viszont már a fesztivál hétfői napjának egyik főzenekaraként – ebből is látszik, hogy az az öt évvel ezelőtti nagylemez mennyit jelentett Alex Trimble-nek (ének, gitár), Sam Hallidaynek (gitár) és Kevin Bairdnek (basszus). Ám a hirtelen jött világsiker nyomán a tagok úgy érezték, hogy egy időre el kell vonulniuk a nyilvánosság elől, hogy rendezni tudják jövőjüket, ami annyit tett, hogy tavalyi, Gameshow című lemezükön a korábbi gitárcentrikus indie hangzásvilágot felváltotta a nyolcvanas évek popja és az elektronika. Ennek fényében kétesélyesnek látszott a Sziget-koncert. Mivel az első két lemezen egymást követték az énekelhető slágerek, legfeljebb remélni lehetett, hogy a frissebb album dalait nem erőltetik annyira.

Mindenki örömére valóban ez történt, az est folyamán a zenekar korábbi munkássága dominált. A 2010-es Tourist History című album slágere, a Cigarettes in the Theatre tökéletes nyitánynak bizonyult: az első akkordok után a színpad előtti tömeg egy közel másfél órás táncolásba kezdett. Trimble-ék a továbbiakban is szinte kizárólag a slágereiket tolták, s a legismertebb dalok (Changing of the Seasons, Next Year, Come Back Home, Some­thing Good Can Work) hallatán szó szerint megőrültek az emberek. A zenekar annak ellenére is szimpatikus volt, hogy alig kommunikált a közönséggel, viszont 2012-es óbudai fellépésüket azért felelevenítették. A másfél órás műsor a budapesti indie bulik visszatérő himnuszával, a What You Know-val zárult, kifogástalan koncertjével a Two Door Cinema Club azt bizonyította be a fesztivál közönségének, hogy egy indie-rock zenekar is meg tudja táncoltatni az embereket, és a dj-szetteket érdemes lenne hanyagolni a jövőben.

Sziget, Dan Panaitescu Nagyszínpad, augusztus 14.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.