Koncert

Two Door Cinema Club

  • Mihályi Dávid
  • 2017. szeptember 24.

Zene

Amikor a zenekar 2012-ben a Szigeten járt, Beacon című második nagylemezük megjelenésére készültek. Akkor még a nagyszínpad délutáni sávjában játszhattak, az idén viszont már a fesztivál hétfői napjának egyik főzenekaraként – ebből is látszik, hogy az az öt évvel ezelőtti nagylemez mennyit jelentett Alex Trimble-nek (ének, gitár), Sam Hallidaynek (gitár) és Kevin Bairdnek (basszus). Ám a hirtelen jött világsiker nyomán a tagok úgy érezték, hogy egy időre el kell vonulniuk a nyilvánosság elől, hogy rendezni tudják jövőjüket, ami annyit tett, hogy tavalyi, Gameshow című lemezükön a korábbi gitárcentrikus indie hangzásvilágot felváltotta a nyolcvanas évek popja és az elektronika. Ennek fényében kétesélyesnek látszott a Sziget-koncert. Mivel az első két lemezen egymást követték az énekelhető slágerek, legfeljebb remélni lehetett, hogy a frissebb album dalait nem erőltetik annyira.

Mindenki örömére valóban ez történt, az est folyamán a zenekar korábbi munkássága dominált. A 2010-es Tourist History című album slágere, a Cigarettes in the Theatre tökéletes nyitánynak bizonyult: az első akkordok után a színpad előtti tömeg egy közel másfél órás táncolásba kezdett. Trimble-ék a továbbiakban is szinte kizárólag a slágereiket tolták, s a legismertebb dalok (Changing of the Seasons, Next Year, Come Back Home, Some­thing Good Can Work) hallatán szó szerint megőrültek az emberek. A zenekar annak ellenére is szimpatikus volt, hogy alig kommunikált a közönséggel, viszont 2012-es óbudai fellépésüket azért felelevenítették. A másfél órás műsor a budapesti indie bulik visszatérő himnuszával, a What You Know-val zárult, kifogástalan koncertjével a Two Door Cinema Club azt bizonyította be a fesztivál közönségének, hogy egy indie-rock zenekar is meg tudja táncoltatni az embereket, és a dj-szetteket érdemes lenne hanyagolni a jövőben.

Sziget, Dan Panaitescu Nagyszínpad, augusztus 14.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.