Amikor a zenekar 2012-ben a Szigeten járt, Beacon című második nagylemezük megjelenésére készültek. Akkor még a nagyszínpad délutáni sávjában játszhattak, az idén viszont már a fesztivál hétfői napjának egyik főzenekaraként – ebből is látszik, hogy az az öt évvel ezelőtti nagylemez mennyit jelentett Alex Trimble-nek (ének, gitár), Sam Hallidaynek (gitár) és Kevin Bairdnek (basszus). Ám a hirtelen jött világsiker nyomán a tagok úgy érezték, hogy egy időre el kell vonulniuk a nyilvánosság elől, hogy rendezni tudják jövőjüket, ami annyit tett, hogy tavalyi, Gameshow című lemezükön a korábbi gitárcentrikus indie hangzásvilágot felváltotta a nyolcvanas évek popja és az elektronika. Ennek fényében kétesélyesnek látszott a Sziget-koncert. Mivel az első két lemezen egymást követték az énekelhető slágerek, legfeljebb remélni lehetett, hogy a frissebb album dalait nem erőltetik annyira.
Mindenki örömére valóban ez történt, az est folyamán a zenekar korábbi munkássága dominált. A 2010-es Tourist History című album slágere, a Cigarettes in the Theatre tökéletes nyitánynak bizonyult: az első akkordok után a színpad előtti tömeg egy közel másfél órás táncolásba kezdett. Trimble-ék a továbbiakban is szinte kizárólag a slágereiket tolták, s a legismertebb dalok (Changing of the Seasons, Next Year, Come Back Home, Something Good Can Work) hallatán szó szerint megőrültek az emberek. A zenekar annak ellenére is szimpatikus volt, hogy alig kommunikált a közönséggel, viszont 2012-es óbudai fellépésüket azért felelevenítették. A másfél órás műsor a budapesti indie bulik visszatérő himnuszával, a What You Know-val zárult, kifogástalan koncertjével a Two Door Cinema Club azt bizonyította be a fesztivál közönségének, hogy egy indie-rock zenekar is meg tudja táncoltatni az embereket, és a dj-szetteket érdemes lenne hanyagolni a jövőben.
Sziget, Dan Panaitescu Nagyszínpad, augusztus 14.