Koncert

Idegenek az éjszakában

Interpol

Zene

A New York-i zenekar a 2002-es nagyszerű debütáló lemezével, a Turn on the Bright Lightsszal koncertezik mostanában, és a turné szerencsére az idei Szigetet is érintette. A többnyire vörösben pompázó színpadképet az album artworkjéhez igazították, a Sam Fogarino dobos kivételével talpig feketébe öltözött zenészek szokás szerint elképesztően elegánsak. Paul Banks gitáros-frontember (képünkön) és a túlmozgásos Daniel Kessler szólógitáros kiválóan vezényli a csapatot, amelynek két kísérőzenésze (akárcsak az előző két szigetes koncerten) a Secret Machinesből ismert Benjamin Curtis (gitár), valamint a basszusgitáros Brad Truax. Nem a jubiláló albummal indítanak, hanem egy olyan négydalos nyitóblokkal, amelyből három a zenekar másik legjobb lemezéről, az Anticsről származik, a negyedik pedig a „buli” egyetlen üresjárata, az eddigi legutolsó munkájukon szereplő All the Rage Back Home, bár ezt valószínűleg csak azért adják elő, mert a YouTube-on ennek a legnézettebb a klipje. Ezt követően viszont már az ekkor öt nap híján 15 éves Turn on the Bright Lights album számai jönnek, ugyanolyan sorrendben, mint a lemezen, és ugyanolyan színvonalon. Ezeken a dalokon nem fogott az idő: az Untitled a tökéletes nyitány iskolapéldája, az NYC pedig az egyik legmeghatóbb óda, amit zenekar valaha is egy városnak írt. De mielőtt túlömlengenénk magunkat, nem mehetünk el két negatívum mellett. Egyrészt sajnos nagyon rosszul szól a sátor, ráadásul katasztrofális az időzítés: sokan idetévednek az End Show-ról, és villogó neonbotokkal várják Fritz Kalkbrenner dj-szettjét. Ennek ellenére az Interpol mindent belead, és a zenészek láthatóan élvezik a koncertet. A végén kapunk két ráadást, a két legnagyobb slágerüket (The Heinrich Maneuver, Evil), amelyek tökéletes záródalok. A koncert simán lehetett volna ötcsillagos, ha nincsenek az említett malőrök.

Sziget, A38 Színpad, augusztus 15.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.