Lemez

Washed Out: Mister Mellow

  • - minek -
  • 2017. augusztus 27.

Zene

Ernest Greene még az előző évtized végén lett a szintiwave, hiphop és dreampop előzményeket ötvöző chillwave színtér meghatározó alkotója. Két remek albuma után (Within and Without, 2011; Paracosm, 2013) hosszú alkotómunka előzte meg a harmadikat, amelyen Greene szerint a bónusz DVD-n élvezhető vizuális tartalom egyenértékű a zenékkel, de mi most mégis csak az utóbbival foglalkozunk.
A friss zeneanyag első fele szépen mintázgatott hiphop alapokon úszik, de már itt is tobzódhatunk a chillwave-korszak legszebb hagyományait őrző, szétkent melódiákban és Greene álmodozó tónusú hangjában. Először talán a Hard To Say Goodbye lazán felskiccelt, szinte már a kilencvenes évek dan­ce/ house slágereit idéző 4/4-es lüktetése lepi meg a befogadót, noha Greene szerzeményeit e léha világtól elválasztja az alkotói minimalizmus. Hiába topognánk percekig, kíméletlenül lekeveri az összes ötletét, ha egyszer rájuk unt, ebből pedig a számok példásan takarékos vágása, szerkesztése következik. Még akkor is, ha némely műdarab (élesen elütve a korábbi gyakorlattól) csak afféle könnyed ujjgyakorlatnak, ötlettöredéknek tűnik, amelyekből Greene lusta volt bármi továbbit kihozni. A Get Losttal még beköszön a diszkógömbbel kirakott, de alapvetően mindig melankolikus-nosztalgikus hangulat, majd a régi Washed Out-tónust felmelegítő búcsúszám (Million Miles Away) megmutatja a kiutat: vissza a bágyadtan bársonyos alkonyati fényekben fürdő zenei kezdetekhez.

Stones Throw, 2017

alá

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.