web - PHOTOSHOP DISASTERS

  • Kovács Bálint
  • 2008. október 23.

Zene

Hogy az állítólagos nőideál, a begyes szőke Playboy-nyuszi nem egyéb, mint egy B-kategóriás sci-fi jól sikerült digitális effektusa, azt sokan sokféleképp próbálták már a világ elé tárni. Egy szappanmárka hétköznapi nőket retusált kedvére valóan hétköznapivá, de alighanem sokan ismerik az olyan videókat is a YouTube-on, amelyek bemutatják, hogyan kell a legismertebb képszerkesztő programmal, a Photoshoppal egy kifejezetten túlsúlyos nő előnytelen fotójából szexi címlaplányt kreálni.
Hogy az állítólagos nõideál, a begyes szõke Playboy-nyuszi nem egyéb, mint egy B-kategóriás sci-fi jól sikerült digitális effektusa, azt sokan sokféleképp próbálták már a világ elé tárni. Egy szappanmárka hétköznapi nõket retusált kedvére valóan hétköznapivá, de alighanem sokan ismerik az olyan videókat is a YouTube-on, amelyek bemutatják, hogyan kell a legismertebb képszerkesztõ programmal, a Photoshoppal egy kifejezetten túlsúlyos nõ elõnytelen fotójából szexi címlaplányt kreálni. E témakört ragadta meg, a társadalmi üzenetekkel mit sem törõdve a Photoshop-katasztrófák nevû oldal: a blog szerkesztõje nem tûz maivilágunk-ellenes jelszavakat zászlajára, nem küzd hétköznapinõs kampánnyal a skandalum ellen - egyszerûen csak publikálja a józan ész határain túlra photoshopolt, mégis különbözõ újságokban a nagyközönség elé merénylett portrékat és hirdetéseket. Persze azért itt is látható - mondjuk a retusálás elõtti modell falon felejtett árnyékából, vagy a legegyszerûbb photoshopos eszköz nyomát mutató, igen karcsú derék felé olvadó térbõl, netán az elgörbült csempevonalból -, hogyan készül a 90/60/90; ám még több van az adott fotón nemkívánatos, tehát leretusált emberek valahogy ottfelejtett kézfejeibõl, a szöszi modell ölében pihenõ laptop képernyõjén tükrözõdõ csúnyácska, macifelsõs lányból vagy véletlenül méteresre nyújtott felkarból. Ami pedig elõször (a brazil Playboy sorozatában) még botrányt váltott ki - tudniillik a nagy szépítgetés folyamatában valahol végleg elveszett köldök -, mára megszokott Photoshop-baki lett.

Mindezt ráadásul a blogger szellemes kommentárjai egészítik ki, olyanok (néha jobbak), mint: "A mûvésznõnek a globális felmelegedés miatt sokszor meg kell válnia a ruháitól, ahogy az a hétvégi magazin fotóján is látható. Köldöke jelenleg Svédországban tartózkodik, ahol átveszi a Nobel-díjat nárcizmus kategóriában."

http://photoshopdisasters.blogspot.com

*****

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.