A szerk.

Piócák és pojácák

A szerk.

Ismét a rovarvilágban talált rá a mondandóját, társadalmi üzenetét legplasztikusabban érzékeltető metaforára Magyarország kormányzó ereje – aligha véletlenül, aligha puszta elszólásból.

Lázár János nagyon is tudta, hogy mit beszél, és nagyon is tudatosan beszélt úgy, ahogy. Így: „Azokat a NER-eseket, akik kullancs módon ránk telepedtek és visszaéltek a megteremtett lehetőséggel, valóban eljött az ideje, hogy lesöpörjük magunkról, annak érdekében, hogy a ránk szavazók bizalmát meg tudjuk tartani.”

Csakhogy ez a beszéd pontosan egy héttel ezelőtt hangzott el, ráadásul egy kisvárdai lakossági fórumon, célközönség előtt. Hogy az­óta változtak közlendőjének keretei, azt mi sem igazolja jobban, mint Gulyás Gergely miniszterügyi miniszter minapi pontosítása az ATV egyik műsorában. Ám mielőtt odaérünk, tegyük fel magunknak a nyilván mindenkit gyötrő kérdéseket. Mire gondolt Lázár János? S legfőképpen pedig kire? Néhány megfejtés egyenesen következik a szövegből. Például az, hogy Lázár NER-eseket említ. Ellenben Gulyás azt mondja, hogy Magyar Péterről beszélt. Tisztázzuk: nem róla beszélt. Nem volt NER-esekről, nem egy volt NER-esről, akit időszerű lesöpörni, hisz’ Magyar már lesöpörte magát. Több pentitót pedig pillanatnyilag nem ismerünk.

Szerencsére az is tudható, hogy Lázár miért beszélt úgy, ahogy, és az is, hogy Gulyás miért mondja az ellenkezőjét. Lázár egyfelől azért, hogy a kullancsozással, vérszívózással elkenje valamelyest főnöke máig pusztító poloskázását – nem esett ott semmi különös, lám, bevett fordulatok ezek a politika szótárában. Másfelől azért, mert egy hete még abban a hitben élt, hogy hamarosan fülön csípnek valakit Matolcsy György Ferrari-függő kishalai közül, akivel majd jól elvitetik a balhét, az összes „luxizásért”, beleértve a mindenkori Rogán- és Mészárosnék harmincmilliós táskáit, helikoptereit. Harmadfelől pedig azért, mert Lázár Jánosba egy csipetnyi szemérem sem szorult, esetleg hirtelen teljes amnéziába esett, és megfeledkezett a batidai kastélyáról, a hozzá vezető, 3 milliárdnyi közpénzt felemésztő útról, a 46 ingatlanáról, s a számos gazdurami, illetve fővadászi jelmezéről, amelyekben oly otthonosan szokott fotózkodni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.