Ifjabb ünneplő társaink talán okkal kérdezik, hisz’ bűnös módon még mindig nem tananyag, hogy minek is ünnepeljük/tük idén augusztus 20-án a fertálycentenáriumát? Nos, annak a magyar történelemben kétségkívül egyedülálló momentumnak, amikor hazánk kormánya (Orbán Viktor és Torgyán József gránitszilárdságú koalíciója, bár pont Torgyánnak és kisgazdáinak a bólogatáson kívül semmi köze sem volt ehhez murihoz) a millenniumi ünnepségsorozat megkoronázásaként hamburgereket, sült krumplit és sörreklámokat lődözött fel az égre a Lánchíd és a Parlament között úgy féltávnál – például a Heineken vörös csillagát (talán innen is a márka későbbi Fidesz-becsípődése).
Azon túl, hogy szemet és lelket gyönyörködtető látvány volt (ahogy a nagy költő, Blaze Foley fogalmaz, I love big cheeseburgers and good French fries), eszmeileg meg is előlegezte a magyar jövendőt. Így ment eztán minden a „Fidesz-kormányok” idején. Nevezettek ugyanis azért kerültek fel a magyar ég tetejére, mert a „Fidesz” a saját reklámügynökségeinek, a boldogult emlékű Happy Endnek és az Ezüsthajó Kft.-nek szervezte ki az ezeréves itt tartózkodásunk tűzcsóvába, fényáradatba foglalt megünneplését. Ők pedig azt találták a legméltóbb megoldásnak, ha a zseton valamivel több mint felét (az alig valamivel több mint 230 millió forintból 130-at) a Happy End-alapító, valamint kommunikációs és stratégiai (!) tanácsadó Wermer András anyósa által jegyzett, dettó jó nevű (Go Ahead) nevű cégének folyósítanak. Az apróból meg sültkrumpli mennyországot varázsoltak a millenniális égboltozatra valamelyik sarki Meki mérsékelten kerek számú megnyitási évfordulójára szánt, ám sajnálatos okokból el nem pukkantott készletéből.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!