A szerk.

Pokolba a tűzijátékkal! – Ünnepi beszéd

A szerk.

Kedves Egybegyűltek, kedves Olvasók! Önök már túl vannak rajta, mi (nyomda+munkaszüneti nap) még csak készülünk rá, mégis nagyon jó érzés így együtt ünnepelni ezt a szép évfordulót. 25 év! Egy negyedszázad, belegondolni is felemelő! Több mint jubileum, egyenesen aniversarium!

Ifjabb ünneplő társaink talán okkal kérdezik, hisz’ bűnös módon még mindig nem tananyag, hogy minek is ünnepeljük/tük idén augusztus 20-án a fertálycentenáriumát? Nos, annak a magyar történelemben kétségkívül egyedülálló momentumnak, amikor hazánk kormánya (Orbán Viktor és Torgyán József gránitszilárdságú koalíciója, bár pont Torgyánnak és kisgazdáinak a bólogatáson kívül semmi köze sem volt ehhez murihoz) a millenniumi ünnepségsorozat megkoronázásaként hamburgereket, sült krumplit és sörreklámokat lődözött fel az égre a Lánchíd és a Parlament között úgy féltávnál – például a Heineken vörös csillagát (talán innen is a márka későbbi Fidesz-becsípődése).

Azon túl, hogy szemet és lelket gyönyörködtető látvány volt (ahogy a nagy költő, Blaze Foley fogalmaz, I love big cheeseburgers and good French fries), eszmeileg meg is előlegezte a magyar jövendőt. Így ment eztán minden a „Fidesz-kormányok” idején. Nevezettek ugyanis azért kerültek fel a magyar ég tetejére, mert a „Fidesz” a saját reklámügynökségeinek, a boldogult emlékű Happy Endnek és az Ezüsthajó Kft.-nek szervezte ki az ezeréves itt tartózkodásunk tűzcsóvába, fényáradatba foglalt megünneplését. Ők pedig azt találták a legméltóbb megoldásnak, ha a zseton valamivel több mint felét (az alig valamivel több mint 230 millió forintból 130-at) a Happy End-alapító, valamint kommunikációs és stratégiai (!) tanácsadó Wermer András anyósa által jegyzett, dettó jó nevű (Go Ahead) nevű cégének folyósítanak. Az apróból meg sültkrumpli mennyországot varázsoltak a millenniális égboltozatra valamelyik sarki Meki mérsékelten kerek számú megnyitási évfordulójára szánt, ám sajnálatos okokból el nem pukkantott készletéből.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.