A szerk.

Szövetségi főkapitány

A szerk.

Az megvan, hogy Farkas Mihály beleszólt a Honvéd összeállításába? Nincs? Mindegy, nem is akarunk kezdeni vele semmit, csak a fociról lesz – megint, a szentségit – szó, és eszünkbe jutott.

De e pillanatban minket sokkal jobban érdekel az, hogy – ugyan valamiért csak hetekkel az esemény után – a Magyar Labdarúgó Szövetség elnöke, Csányi Sándor kiállott a nemzeti válogatott kapusa mellett, s felszólította a szurkolókat, hogy ne bántsák a szivárványcsaládok melletti állásfoglalása miatt. Hogy miért pont a szurkolói vegzatúra ellen látta legfontosabbnak megvédeni Csányi a kapust, annak bizonyára jó oka van, de ő ezt nem osztotta meg a világgal, így csak következtetni lehet rá. Annál is inkább, mert a mondott szurkolói piszkálódás legfeljebb néhány kommentfalon jelenhetett meg, hisz Gulácsi az ominózus nyilatkozata óta csak egy válogatott meccsen szerepelt (Magyarország–Lengyelország 3:3), azt meg üres lelátók előtt játszották. Tüntetést pedig nem tartottak az ultrák. Mellélövésnek tűnik tehát a szurkolókra kenni Gulácsi meghurcoltatását, mikor azt – a vak is láthatta – Orbán Viktor kiterjedt sajtóbirodalma végezte el. Személy szerint a fővezér vezényletével.

E vezérkarmesteri igyekezet legmagasztosabb állomása a miniszterelnök péntek reggeli rádiószózata volt, melyben a kapust a nemzeti csapategység megbontásával vádolta, s ezen egységbontás elintézését a szövetségi kapitányra, másodsorban pedig a csapatkapitányra szignálta ki a maga főfőkapitányi minőségében. Fontos rögzíteni, hogy mely szavakkal: „A következő dolog, amit immár a politikán túl evezve egy hasonlóan komoly területre, mint a labdarúgás. Ott is van azért teendő, mert ne felejtsük el azért, hogy a nemzeti válogatottal összefüggésben alakult ki ez a helyzet, hiszen a kapusunk az ellenkező irányba tett nyilatkozatot.”

„A kapusunk az ellenkező irányba tett nyilatkozatot” – tehát a magyar labdarúgó-válogatott iránya Magyarország kormányának feje szerint minimum a homofóbia, a siker titka pedig egy kiadós buzizás a meccs előtt összehajolva a kezdőkörben. Nyilván. Ezt erősítették meg Orbán további kijelentései is, melyek szerint „a sikeres csapatnak és sikeres fellépésnek a feltétele az egység. Most az egység megbomlott, megbomolhatott a csapaton belül, és megbomolhat, ha nem figyelünk oda a csapat meg a szurkolók között is. Ilyenkor helyre kell állítani az egységet, van két kiváló emberünk, aki erre alkalmas, van egy fantasztikus szövetségi kapitányunk és van egy fantasztikus csapatkapitányunk, Szalai Ádám.” (A pendelyes kora óta megszakítás nélkül Németországban focizó Szalairól szólott a nagy focibarát.)

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.