1452 milliárd forintot számolt össze a Válasz Online a NER magántőkealapjaiban

  • narancs.hu
  • 2024. július 23.

Belpol

Két új budapesti metró is kijönne a pénzből.

Már 1452 milliárd forintnyi vagyont rejtenek azok a magántőkealapok, amelyek a NER csúcsfiguráihoz, Mészáros Lőrinchez, Szíjj Lászlóhoz, valamint Tiborcz István és Matolcsy Ádám köreihez tartoznak – írja a Válasz Online.

A portál a legnagyobb alapokat menedzselő vállalatok 2023-as évről szóló beszámolói alapján számolta ki az így kezelt tulajdonok nagyságát. A magántőkealapok nettó eszközértékét – a terhek nélküli tiszta vagyont – ugyanis a Tiborcz István köreihez sorolható társaságok, a Mészáros Lőrinc–Szíjj László páros érdekeltségei, továbbá Matolcsy Ádám baráti „leágazásai” is feltüntetik a pénzügyi mérlegekhez csatolt kiegészítő mellékletekben.

Mészáros Lőrinc és Szíjj László esetében összesen négy alapkezelőt és 26 darab alapot vett figyelembe a lap, míg a kormányfő veje környékére három alapkezelőt soroltak – 12 kezelt alappal –, a jegybankelnök fiának baráti csapatához pedig 14 alap tartozik. Az adatok alapján Mészáros Lőrinc érintett alapjai 770 milliárd forintot érnek, Szíjj László „titkos pénztárcájában” 79 milliárd található, a Tiborcz-üzletek körül feltűnő magánalapokban 487 milliárdnyi vagyon halmozódott fel, Matolcsy Ádámék pedig 116 milliárdos extrapénzt tudhatnak maguknál.

Mindez összesen 1452 milliárd forint, amiből a lap számításai szerint kettőnél is több új metróvonal épülhetne Budapesten.

A Válasz Online cikkében felsoroltakon túl azonban akad egy alapkezelő, amely személyi állományát tekintve a kormányfő és a felcsúti milliárdos lojalitási zónájába sorolható, mégis minden adata titkos. A Primefund Befektetési Alapkezelő 2023-as mérlegében, illetve a kiegészítő dokumentumokban sehol nem szerepel az ide tartozó nyolc magántőkealap nettó eszközértéke. A portál szerint erről annyit lehet tudni, hogy 75 százalékban Kertész József Tamásé, aki amellett, hogy főhivatásszerűen a Mészáros-csoport ügyvédje, a fideszes médiaholding (Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány – KESMA) alapítói jogait is gyakorolja.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.