2,062 millió forintos bírságot rótt ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén a TV2-re, helytelenül közzétett politikai reklámjai miatt – közölte az NMHH.
A hatóság bizonyos hirdetések megnevezését és a megkülönböztető figyelemfelhívást hiányolta, ezért bírságolt, emellett „helytelenül közvetített virtuális reklám miatt” is figyelmeztette a szolgáltatót.
A testület hatósági ellenőrzést tartott, és arra jutott, hogy a kereskedelmi tévécsatornán februárban pillanatreklámként leadott Digitalizáció című, és a Digitalizáció/gyerekek/legnagyobbvállalkozás.hu elnevezésű, reklámként összesen 1031 esetben ismételt közleményeket a tartalmuk alapján politikai reklámként kellett volna közzétenni, az erre vonatkozó megkülönböztető figyelemfelhívással és a megrendelő egyértelmű megnevezésével.
„A közlemények üzenetükkel, szín- és formavilágukkal a Megoldás Mozgalom nevű politikai párt népszerűsítését szolgálhatták. A testület azért is figyelmeztette a szolgáltatót, mert szintén februárban az Exatlon Hungary című műsorban közzétett, a Szerencsejáték Zrt. Tippmix játékát népszerűsítő virtuális reklám kezdetekor és végén nem szerepelt figyelemfelhívó jelzés” – olvasható a közleményben.
Az NMHH a TV2 megbírságolása mellett 50 ezer forintos bírságot szabott ki a Best FM szolgáltatójára, amiért az egy februári adáshéten szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb hírt tett közzé.