232 milliós tárlatot küld a vadászati világkiállításra a keszthelyi kastélymúzeum

Belpol

A múzeumot vezető Pálinkás Róbert a világkiállítás egyik kurátora, egyben a Zala megyei vadászszövetség elnöke is.

A keszthelyi Helikon Kastélymúzeum sem szeretne lemaradni a több tízmilliárdos költségvetésű Egy a Természettel Vadászati és Természeti Világkiállításról; az állami fenntartású intézmény saját tárlatot rendelt a szeptemberi világkiállítás alkalmából, melyet aztán Keszthelyen is bemutatnak majd.

Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent dokumentum szerint a kastélymúzeum 231,8 millió forint értékben rendelt egy vadászati témájú tárlatot: a kiállítás hat elkülönített térben, több mint 2600 négyzetméteren mutatja be a vadászat hazai történetét, a honfoglalástól az újkorig, de lesz piacteret, vadasteret felidéző installáció is, helyenként műfűvel, nyomtatott padlószőnyeggel és „úthálózattal”.

A nyílt tendert egyetlen ajánlattevőként a Kiállítás Tervező, Kivitelező és Szolgáltató Kft nyerte meg, ami a kivitelezés mellett azt is vállalta, hogy a tárlatot szét- és összeszereli, elviszi a Hungexpó területén berendezett vadászati világkiállításra, majd újra felállítja azt Keszthelyen. Utóbbi azért is furcsa, mert a keszthelyi kastélymúzeum részeként működő vadászmúzeum elvileg a világkiállítás egyik kiemelt külső helyszínének számít, a tárlatot tehát eleve oda is szánhatták volna.

A Helikon Kastélymúzeum igazgatója, Pálinkás Róbert korábban Keszthely fideszes alpolgármestere volt, és ma sem titkolja kormánypárti elkötelezettségét. Pálinkás a vadászatért - ő a Zala Megyei Vadászszövetség társelnöke és a már említett világkiállítás egyik, trófeákért felelős kurátora. Számos programon vett együtt részt a szenvedélyes vadászként ismert Semjén Zsolttal; így kevéssé meglepő, hogy az állami tulajdonú keszthelyi múzeum több százmillió forintot költ a Semjén nevével fémjelzett vadászkiállítás alkalmából.

Az összeg ugyanakkor eltörpül a vadászati monstre kiállítás évek óta növekvő, mára több mint 70 milliárdos költségvetéséhez képest. A költekezés méreteire jellemző, hogy a Balázsy Gyula állami tendereken jól futó cégei – a Lounge Design és a New Land Media Kft- eddig több mint 2,5 milliárdot kaptak a rendezvénysorozat kommunikációjára 24.hu szerint.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk