70 éves matematikatanár is van az elbocsátott pedagógusok között

  • narancs.hu
  • 2023. január 12.

Belpol

Többször részt vett a polgári engedetlenségben Szabó Márton.

Egy nyugdíjaskorú matematikatanár elbocsátásáról ír a Telex: Szabó Márton részmunkaidőben tanított a budapesti Jaschik Álmos Művészeti Szakgimnázium és Technikumban, december 31-én járt volna le a próbaideje, de egy december 19-i értesítés értelmében 30-án megszűnt a jogviszonya.

Szabó 36 óráját nem tartotta meg decemberben, polgári engedetlenséggel tiltakozott a közoktatás problémái ellen. Nyugdíjasként, közgazdász-matematikus végzettséggel tanított. Mint elmondta, elsősorban nem a pénzre szorult rá, hanem a társaság hiányzott neki. Lehet, hogy ezután angolt fog tanítani egy nyelviskolában vagy társalgási klubban.

  
A Jaschik Álmos Művészeti Szakgimnázium és Technikum
Forrás: Wikimedia

A cikkben felidézik: a tiltakozásokban mindig is aktívan részt vett, problémának tartja a közoktatás állapotát, az alacsony fizetéseket és a tavaly módosított sztrájktörvényt is. Ezért szeptemberben, októberben és novemberben is egy-egy alkalommal részt vett a polgári engedetlenségben. Szeptemberben meg is kapta a figyelmeztető levelét, akkor először és utoljára.

Aztán mikor november 30-án nyolc pedagógust kirúgtak azért, mert többször is részt vettek a jogszabályban nem rögzített munkabeszüntetésben, drasztikusabb módszert választott: decembertől nem tartotta meg egyetlen óráját sem.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.