A BKV elismerte: elérte teljesítménye határait

  • narancs. hu
  • 2018. szeptember 5.

Belpol

Azért vásárolták meg a Rijeka és Debrecen által is levetett buszokat, mert nem tehettek mást.

A BKV Zrt. elkötelezett a hazai autóbuszgyártási stratégia megvalósításának támogatása mellett és ennek eredményeként az elmúlt 3 évben csaknem száz új, hazai gyártású autóbuszt állított forgalomba, számos gyártóval együttműködve. Így sikerült is jelentős mértékben emelni a járműpark műszaki színvonalát, de ez nem elég. A jelenlegi buszparkkal a cég eléte teljesítményének határait - olvasható a BKV lapunkhoz eljuttatott közleményében.

A jelenlegi beszerzési lehetőségekre tekintettel, a cég szerint nem maradt más választásuk mint átmeneti és szükségmegoldásként vagy a meglévő járműveket javítgatják vagy használt járműveket vásárolnak. Az első esetben egy ma már korszerűtlennek számító, nem környezetbarát és  
az esélyegyenlőségi szempontoknak sem megfelelő megoldást kapnánk, a lényegesen fiatalabb – ezáltal korszerűbb – használt járművek beszerzése esetén legalább az elvi lehetőség megnyílik a szolgáltatás színvonalának fenntartására. Ezt szolgálta a Rijekában leselejtezett, Debrecennek nem kellő buszok megvásárlása. A furcsa üzletről az Omnibusz számolt be.

A BKV magyarázkodó közlekényében kiemelti, hogy a legutóbb forgalomba állított, eredendően Rijeka városának szállított autóbuszok kezdeti műszaki problémáival a cég is tisztában volt. A kezdeti meghibásodások szakszerű és hosszú távon is megnyugtató javítása megtörtént. Ők egyébként úgy tudják, hogy kivonásukra nem elsősorban és kizárólag műszaki okok miatt került sor.

A sajtóban megjelent híresztelésekkel szemben, a BKV magyarázata szerint az autóbuszokat eredetileg közlekedési csomópont építési munkálatai miatt - kötöttpályás járművek Debrecenben szükséges pótlására -, többletkapacitás biztosítására vásárolta meg az Intertanker Zrt. A csomópont fejlesztésének közbeszerzését az év elején érvénytelenítették, a buszok Debrecenben feleslegessé váltak. Így nyílt lehetősége a BKV Zrt.-nek, hogy nyílt közbeszerzési eljárás során az Intertanker Zrt.-től azokat megvásárolja. A járművek 57,5 milliós darab ára a honosítás jelentősebb elemeinek, a feladatok mintegy háromnegyedét és ennek költségeit is magában foglalta, így többek között a komplett fényezés, műszaki vizsgafelkészítés és vizsgáztatás, az utastájékoztatók illesztése, az utastér budapesti arculatnak megfelelő kialakítása (kapaszkodó szinterezés, ülés kárpitozás), jegyérvényesítők felszerelése, biztonsági kamerarendszer kiépítése, zárt vezetőfülke kialakítása is része volt a szerződésnek.

A beszerzés által a BKV Zrt. csuklós autóbuszparkjában a második legkorszerűbb,  legfiatalabb példányok jelenhettek meg Budapest útjain, melyek futástelítettsége a hasonló korú járművekhez viszonyítva nemzetközi és hazai relációban nézve is kedvező.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.