A BKV elismerte: elérte teljesítménye határait

  • narancs. hu
  • 2018. szeptember 5.

Belpol

Azért vásárolták meg a Rijeka és Debrecen által is levetett buszokat, mert nem tehettek mást.

A BKV Zrt. elkötelezett a hazai autóbuszgyártási stratégia megvalósításának támogatása mellett és ennek eredményeként az elmúlt 3 évben csaknem száz új, hazai gyártású autóbuszt állított forgalomba, számos gyártóval együttműködve. Így sikerült is jelentős mértékben emelni a járműpark műszaki színvonalát, de ez nem elég. A jelenlegi buszparkkal a cég eléte teljesítményének határait - olvasható a BKV lapunkhoz eljuttatott közleményében.

A jelenlegi beszerzési lehetőségekre tekintettel, a cég szerint nem maradt más választásuk mint átmeneti és szükségmegoldásként vagy a meglévő járműveket javítgatják vagy használt járműveket vásárolnak. Az első esetben egy ma már korszerűtlennek számító, nem környezetbarát és  
az esélyegyenlőségi szempontoknak sem megfelelő megoldást kapnánk, a lényegesen fiatalabb – ezáltal korszerűbb – használt járművek beszerzése esetén legalább az elvi lehetőség megnyílik a szolgáltatás színvonalának fenntartására. Ezt szolgálta a Rijekában leselejtezett, Debrecennek nem kellő buszok megvásárlása. A furcsa üzletről az Omnibusz számolt be.

A BKV magyarázkodó közlekényében kiemelti, hogy a legutóbb forgalomba állított, eredendően Rijeka városának szállított autóbuszok kezdeti műszaki problémáival a cég is tisztában volt. A kezdeti meghibásodások szakszerű és hosszú távon is megnyugtató javítása megtörtént. Ők egyébként úgy tudják, hogy kivonásukra nem elsősorban és kizárólag műszaki okok miatt került sor.

A sajtóban megjelent híresztelésekkel szemben, a BKV magyarázata szerint az autóbuszokat eredetileg közlekedési csomópont építési munkálatai miatt - kötöttpályás járművek Debrecenben szükséges pótlására -, többletkapacitás biztosítására vásárolta meg az Intertanker Zrt. A csomópont fejlesztésének közbeszerzését az év elején érvénytelenítették, a buszok Debrecenben feleslegessé váltak. Így nyílt lehetősége a BKV Zrt.-nek, hogy nyílt közbeszerzési eljárás során az Intertanker Zrt.-től azokat megvásárolja. A járművek 57,5 milliós darab ára a honosítás jelentősebb elemeinek, a feladatok mintegy háromnegyedét és ennek költségeit is magában foglalta, így többek között a komplett fényezés, műszaki vizsgafelkészítés és vizsgáztatás, az utastájékoztatók illesztése, az utastér budapesti arculatnak megfelelő kialakítása (kapaszkodó szinterezés, ülés kárpitozás), jegyérvényesítők felszerelése, biztonsági kamerarendszer kiépítése, zárt vezetőfülke kialakítása is része volt a szerződésnek.

A beszerzés által a BKV Zrt. csuklós autóbuszparkjában a második legkorszerűbb,  legfiatalabb példányok jelenhettek meg Budapest útjain, melyek futástelítettsége a hasonló korú járművekhez viszonyítva nemzetközi és hazai relációban nézve is kedvező.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.