A BKV elismerte: elérte teljesítménye határait

  • narancs. hu
  • 2018. szeptember 5.

Belpol

Azért vásárolták meg a Rijeka és Debrecen által is levetett buszokat, mert nem tehettek mást.

A BKV Zrt. elkötelezett a hazai autóbuszgyártási stratégia megvalósításának támogatása mellett és ennek eredményeként az elmúlt 3 évben csaknem száz új, hazai gyártású autóbuszt állított forgalomba, számos gyártóval együttműködve. Így sikerült is jelentős mértékben emelni a járműpark műszaki színvonalát, de ez nem elég. A jelenlegi buszparkkal a cég eléte teljesítményének határait - olvasható a BKV lapunkhoz eljuttatott közleményében.

A jelenlegi beszerzési lehetőségekre tekintettel, a cég szerint nem maradt más választásuk mint átmeneti és szükségmegoldásként vagy a meglévő járműveket javítgatják vagy használt járműveket vásárolnak. Az első esetben egy ma már korszerűtlennek számító, nem környezetbarát és  
az esélyegyenlőségi szempontoknak sem megfelelő megoldást kapnánk, a lényegesen fiatalabb – ezáltal korszerűbb – használt járművek beszerzése esetén legalább az elvi lehetőség megnyílik a szolgáltatás színvonalának fenntartására. Ezt szolgálta a Rijekában leselejtezett, Debrecennek nem kellő buszok megvásárlása. A furcsa üzletről az Omnibusz számolt be.

A BKV magyarázkodó közlekényében kiemelti, hogy a legutóbb forgalomba állított, eredendően Rijeka városának szállított autóbuszok kezdeti műszaki problémáival a cég is tisztában volt. A kezdeti meghibásodások szakszerű és hosszú távon is megnyugtató javítása megtörtént. Ők egyébként úgy tudják, hogy kivonásukra nem elsősorban és kizárólag műszaki okok miatt került sor.

A sajtóban megjelent híresztelésekkel szemben, a BKV magyarázata szerint az autóbuszokat eredetileg közlekedési csomópont építési munkálatai miatt - kötöttpályás járművek Debrecenben szükséges pótlására -, többletkapacitás biztosítására vásárolta meg az Intertanker Zrt. A csomópont fejlesztésének közbeszerzését az év elején érvénytelenítették, a buszok Debrecenben feleslegessé váltak. Így nyílt lehetősége a BKV Zrt.-nek, hogy nyílt közbeszerzési eljárás során az Intertanker Zrt.-től azokat megvásárolja. A járművek 57,5 milliós darab ára a honosítás jelentősebb elemeinek, a feladatok mintegy háromnegyedét és ennek költségeit is magában foglalta, így többek között a komplett fényezés, műszaki vizsgafelkészítés és vizsgáztatás, az utastájékoztatók illesztése, az utastér budapesti arculatnak megfelelő kialakítása (kapaszkodó szinterezés, ülés kárpitozás), jegyérvényesítők felszerelése, biztonsági kamerarendszer kiépítése, zárt vezetőfülke kialakítása is része volt a szerződésnek.

A beszerzés által a BKV Zrt. csuklós autóbuszparkjában a második legkorszerűbb,  legfiatalabb példányok jelenhettek meg Budapest útjain, melyek futástelítettsége a hasonló korú járművekhez viszonyítva nemzetközi és hazai relációban nézve is kedvező.

Figyelmébe ajánljuk

Mi lesz a kétezer szociális bérlakással, ha a kormány lemond a helyreállítási alap forrásairól?

Friss hírek szerint a kormány lemondana az uniós helyreállítási alap forrásairól, ami azt eredményezhetné, hogy végeredményben csak pár száz bérlakás épülhet a Magyar Máltai Szeretetszolgálat által koordinált,  az állam és az Európai Bizottság támogatását is élvező Felzárkózó Települések programban a hátrányos helyzetűek számára.

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.