A BKV elismerte: elérte teljesítménye határait

  • narancs. hu
  • 2018. szeptember 5.

Belpol

Azért vásárolták meg a Rijeka és Debrecen által is levetett buszokat, mert nem tehettek mást.

A BKV Zrt. elkötelezett a hazai autóbuszgyártási stratégia megvalósításának támogatása mellett és ennek eredményeként az elmúlt 3 évben csaknem száz új, hazai gyártású autóbuszt állított forgalomba, számos gyártóval együttműködve. Így sikerült is jelentős mértékben emelni a járműpark műszaki színvonalát, de ez nem elég. A jelenlegi buszparkkal a cég eléte teljesítményének határait - olvasható a BKV lapunkhoz eljuttatott közleményében.

A jelenlegi beszerzési lehetőségekre tekintettel, a cég szerint nem maradt más választásuk mint átmeneti és szükségmegoldásként vagy a meglévő járműveket javítgatják vagy használt járműveket vásárolnak. Az első esetben egy ma már korszerűtlennek számító, nem környezetbarát és  
az esélyegyenlőségi szempontoknak sem megfelelő megoldást kapnánk, a lényegesen fiatalabb – ezáltal korszerűbb – használt járművek beszerzése esetén legalább az elvi lehetőség megnyílik a szolgáltatás színvonalának fenntartására. Ezt szolgálta a Rijekában leselejtezett, Debrecennek nem kellő buszok megvásárlása. A furcsa üzletről az Omnibusz számolt be.

A BKV magyarázkodó közlekényében kiemelti, hogy a legutóbb forgalomba állított, eredendően Rijeka városának szállított autóbuszok kezdeti műszaki problémáival a cég is tisztában volt. A kezdeti meghibásodások szakszerű és hosszú távon is megnyugtató javítása megtörtént. Ők egyébként úgy tudják, hogy kivonásukra nem elsősorban és kizárólag műszaki okok miatt került sor.

A sajtóban megjelent híresztelésekkel szemben, a BKV magyarázata szerint az autóbuszokat eredetileg közlekedési csomópont építési munkálatai miatt - kötöttpályás járművek Debrecenben szükséges pótlására -, többletkapacitás biztosítására vásárolta meg az Intertanker Zrt. A csomópont fejlesztésének közbeszerzését az év elején érvénytelenítették, a buszok Debrecenben feleslegessé váltak. Így nyílt lehetősége a BKV Zrt.-nek, hogy nyílt közbeszerzési eljárás során az Intertanker Zrt.-től azokat megvásárolja. A járművek 57,5 milliós darab ára a honosítás jelentősebb elemeinek, a feladatok mintegy háromnegyedét és ennek költségeit is magában foglalta, így többek között a komplett fényezés, műszaki vizsgafelkészítés és vizsgáztatás, az utastájékoztatók illesztése, az utastér budapesti arculatnak megfelelő kialakítása (kapaszkodó szinterezés, ülés kárpitozás), jegyérvényesítők felszerelése, biztonsági kamerarendszer kiépítése, zárt vezetőfülke kialakítása is része volt a szerződésnek.

A beszerzés által a BKV Zrt. csuklós autóbuszparkjában a második legkorszerűbb,  legfiatalabb példányok jelenhettek meg Budapest útjain, melyek futástelítettsége a hasonló korú járművekhez viszonyítva nemzetközi és hazai relációban nézve is kedvező.

Figyelmébe ajánljuk

Nem, nem ad 850 forintért egy doboz ruhát a Zara

A netes átverések egyik nagy csoportja, amikor elhitetik veled, hogy jól jársz, és talán úgy tűnik egy ideig, hogy tényleg. Valójában olyan módszerrel vernek át, ami ellen utólag már nem lehet tenni semmit. Mert valójában te döntöttél úgy, hogy hülye leszel. Ilyen a Zara fantasztikus akciója is. Ami nyilván nem a Zara akciója.

A végtelenített Simonka-per a bírói függetlenség árnyékában

A Simonka-per bírája, Laczó Adrienn lemondása nem a politikus elleni büntetőperről szól, de azt (is) nagymértékben befolyásolja. Egyrészt a szemünk előtt játszódik le egy irreálisan elhúzódó elsőfokú bírósági eljárás, másrészt a bírósági szervezet súlyos rendszerhibái mutatják, hogy egy tárgyalás hogyan fordul bohózatba és mi lesz a bírói autonómiával.