A BKV Zrt. elkötelezett a hazai autóbuszgyártási stratégia megvalósításának támogatása mellett és ennek eredményeként az elmúlt 3 évben csaknem száz új, hazai gyártású autóbuszt állított forgalomba, számos gyártóval együttműködve. Így sikerült is jelentős mértékben emelni a járműpark műszaki színvonalát, de ez nem elég. A jelenlegi buszparkkal a cég eléte teljesítményének határait - olvasható a BKV lapunkhoz eljuttatott közleményében.
A jelenlegi beszerzési lehetőségekre tekintettel, a cég szerint nem maradt más választásuk mint átmeneti és szükségmegoldásként vagy a meglévő járműveket javítgatják vagy használt járműveket vásárolnak. Az első esetben egy ma már korszerűtlennek számító, nem környezetbarát és
az esélyegyenlőségi szempontoknak sem megfelelő megoldást kapnánk, a lényegesen fiatalabb – ezáltal korszerűbb – használt járművek beszerzése esetén legalább az elvi lehetőség megnyílik a szolgáltatás színvonalának fenntartására. Ezt szolgálta a Rijekában leselejtezett, Debrecennek nem kellő buszok megvásárlása. A furcsa üzletről az Omnibusz számolt be.
A BKV magyarázkodó közlekényében kiemelti, hogy a legutóbb forgalomba állított, eredendően Rijeka városának szállított autóbuszok kezdeti műszaki problémáival a cég is tisztában volt. A kezdeti meghibásodások szakszerű és hosszú távon is megnyugtató javítása megtörtént. Ők egyébként úgy tudják, hogy kivonásukra nem elsősorban és kizárólag műszaki okok miatt került sor.
A sajtóban megjelent híresztelésekkel szemben, a BKV magyarázata szerint az autóbuszokat eredetileg közlekedési csomópont építési munkálatai miatt - kötöttpályás járművek Debrecenben szükséges pótlására -, többletkapacitás biztosítására vásárolta meg az Intertanker Zrt. A csomópont fejlesztésének közbeszerzését az év elején érvénytelenítették, a buszok Debrecenben feleslegessé váltak. Így nyílt lehetősége a BKV Zrt.-nek, hogy nyílt közbeszerzési eljárás során az Intertanker Zrt.-től azokat megvásárolja. A járművek 57,5 milliós darab ára a honosítás jelentősebb elemeinek, a feladatok mintegy háromnegyedét és ennek költségeit is magában foglalta, így többek között a komplett fényezés, műszaki vizsgafelkészítés és vizsgáztatás, az utastájékoztatók illesztése, az utastér budapesti arculatnak megfelelő kialakítása (kapaszkodó szinterezés, ülés kárpitozás), jegyérvényesítők felszerelése, biztonsági kamerarendszer kiépítése, zárt vezetőfülke kialakítása is része volt a szerződésnek.
A beszerzés által a BKV Zrt. csuklós autóbuszparkjában a második legkorszerűbb, legfiatalabb példányok jelenhettek meg Budapest útjain, melyek futástelítettsége a hasonló korú járművekhez viszonyítva nemzetközi és hazai relációban nézve is kedvező.