A digitális távoktatáshoz való egyenlő hozzáférést kérik a döntéshozóktól a civilek

  • narancs.hu
  • 2020. október 13.

Belpol

Hogy mire van szükség? Internet, eszközök, digitális kompetenciák és a jövedelemkiesés kompenzálása.

Nyílt levelet írt Maruzsa Zoltán államtitkárnak, Novák Katalin miniszternek és Vecsei Miklós miniszterelnöki biztosnak a Láncreakció projekt oktatási csoportja azt kérve, hogy teremtsék meg a digitális távoktatásban való részvétel feltételeit minden tanuló számára.

A csoport olyan szervezetekből áll, amelyek az oktatás területén dolgoznak, főként, de nem kizárólag hátrányos helyzetű gyerekekkel; és a karanténoktatás során felmerült számos, súlyos rendszerszintű probléma közül jelenleg a digitális távoktatásban való részvétel akadályoztatottságára kívánnak koncentrálni.

"Levelünk elsődleges célja azt a határozott elvárásunkat tolmácsolni Önöknek, hogy teremtsék meg a digitális távoktatásban való részvétel feltételeit minden tanuló számára. Ez az alábbi megkerülhetetlen részterületeket jelenti:

  • stabil, megfelelően szélessávú internet-elérhetőség úgy az iskolákban, mint otthon;
  • a tanuláshoz-tanításhoz megfelelő eszközök (PC, laptop, mikrofon stb.) rendelkezésre állása úgy az iskolában, mint otthon;
  • azon szereplők digitális kompetenciáinak alapszintre történő fejlesztése (a Digitális Oktatási Stratégiában is meghatározottak szerint), akik a gyermekek tanítási-tanulási folyamataiban részt vesznek, őt támogatni tudják: a pedagógusok, a szülők, a diákok és a segítő szakemberek (családsegítő, szociális munkás stb.);
  • a szülők mint munkavállalók számára olyan szabályozás kialakítása, amely lehetővé teszi szükség esetén a gyermekkel való otthonmaradást anélkül, hogy ez egzisztenciális kockázatot, jövedelemkiesést jelentene."

Majd megjegyzik, hogy már a karanténoktatás során és azt követően is figyelemmel kísérték és összegyűjtötték, elemezték az érintettek tapasztalatait és javaslatait, így felajánlják a tapasztalataikat, szakmai javaslataikat és együttműködésüket a döntéshozóknak. "Közös célnak tekintjük, hogy a jelenlegi helyzetben megakadályozzuk a hátrányos helyzetű tanulók lemaradásának további növekedését, és hosszú távon is biztosítsuk számukra a mostaninál jobban ellátott tanulási környezetet" - írják.

A nyílt levelet a következő szervezetek jegyzik: Civil Közoktatási Platform, Digi Tanoda, Élmény Tár Tanoda, Láthatatlan Tanoda-Rosa Parks Alapítvány, Lépjünk, hogy léphessenek! Közhasznú Egyesület, Motiváció Műhely.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.