A DK lényegében árulónak nevezte saját képviselőjét

Belpol

Gedei Józsefet, Jászberény korábbi alpolgármesterét. 

 

Közleményt adott ki a Demokratikus Koalíció, miszerint nincs kiegyezés a Fidesszel sem országosan, sem Jászberényben. „Szövetségeseink cserbenhagyása árulás”, írta a párt. Ezzel mintegy árulónak nevezték saját jászberényi képviselőjüket, Gedei Józsefet.

Gedei József ugyanis korábban előterjesztést tett a jászberényi önkormányzati képviselő-testület feloszlatására. Ezt a javaslatát azonban a szeptemberi rendes testületi ülésen nem vette napirendre a város polgármestere. Budai Lóránt szerint ha ő ezt tette volna, akkor azzal elismerte volna Gedei vádjait, miszerint ami az elmúlt években Jászberényben történt, pontosabban ami nem történt fejlesztés terén, az mind Budai hibája. Éppen ezért Gedei alkalmatlannak tartja Budait a város vezetésére, emiatt szerette volna, ha kezdeményezésére feloszlatja magát a testület és időközi választást írnak ki.

Mivel azonban javaslatát nem fogadta be a polgármester, a Fidesz nyújtott segítő kezet a DK-s Gedeinek, és adta be az előterjesztést Gedeivel együtt, amit 15 napon belül meg kellett volna tárgyalni. Többen arról kezdtek el beszélni, hogy a DK és a Fidesz helyben összeállt.

Csakhogy Budai ennek a határidőnek is ellenállt, vállalva a kormányhivatal eljárását vele szemben.

A feloszlatást most 17-én, tehát hétfőn veszik napirendre. Csakhogy a DK közleménye akár nem várt helyzetet is teremthet, hiszen a párt azt írta, nincs alku a Fidesszel. 

A párt keményen nekiment saját képviselőjének, aki korábban alpolgármestere volt Budainak. 

Mint a közleményben írták, a Demokratikus Koalíció ismert módon élesen és határozottan szemben áll a jelenlegi kormánypárt politikájával. A Fidesz – Magyar Polgári Szövetség kormányzását történelmi, politikai tragédiának tartják.

Közölték, a napokban a város képviselő-testülete elé kerül egy előterjesztés a testület feloszlatásáról. A kezdeményezés sorsáról, támogatásáról vagy elutasításáról a polgármesternek és a mögötte álló képviselőknek, köztük a Demokratikus Koalíció képviselőjének közösen kell dönteni. Ez esetben ezt a döntést a DK országos elnöksége helyi belügynek tekinti.

Ugyanakkor megjegyezték, annak az esetleges lehetőségét, hogy a DK képviselője a Fidesz képviselőivel egyeztetve, közösen alkossanak többséget a polgármester mögött állókkal szemben, és így érjék el az előterjesztés elfogadását, a DK elveivel, normáival való szakításként értékelnék.

Majd egy ütős mondattal szúrtak oda Gedeinek: "A DK-ban szövetségeseink cserbenhagyása, a Fidesszel való hatalmi kiegyezés politikánk elárulását jelenti. Következményei ehhez igazodnak."

 

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.