A fideszes többség leszavazta, hogy parlamenti vita legyen az eutanáziáról

  • narancs.hu
  • 2024. március 26.

Belpol

Karsai Dániel nem érti, mitől fél a Fidesz.

Nem lesz újabb vita a parlamentben az életvégi döntésekről, miután a kormánypárti képviselők leszavazták a Párbeszéd társelnökének törvénymódosító javaslatát, amely arról szólt, hogy ne legyen büntethető az, aki segítséget nyújt egy gyógyíthatatlan beteg életének befejezéséhez.

„Az emberi méltóság sérthetetlen alapjog”

– szögezte le Karsai Dániel az RTL Híradójának. Az alkotmányjogász szerint, aki ALS betegségben szenved, amennyiben neki és gyógyíthatatlan beteg sorstársainak volna lehetőségük méltósággal dönteni az életük végéről, akkor nem sérülne az alaptörvény. „Ahogyan önökkel most beszélek, mindkét combom nagyon komolyan görcsöl, fáj” – számolt be mindennapi fájdalmairól.

„Az a szomorú, hogy a kommunikációban sem partnerek, nem értem, mitől félnek”

– mondta Karsai, felidézve, hogy hiába ment be erről felszólalni a Parlamentbe. Emlékezetes volt, hogy egyetlen fideszes sem volt hajlandó szóba állni vele.

„Úgy gondolom, hogy amit az Úr adott nekünk, abba nincs jogosultságunk beleavatkozni” – mondta Vejkey Imre, a bizottság KDNP-s elnöke.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.