"Hosszú, de eredményes tárgyalások után megállapodtunk 16 civil szervezettel a pesti alsó rakpart fejlesztésről" – jelentette be Karácsony Gergely.
A főpolgármester azt írta Facebook oldalán, hogy a szervezetek között van, aminek a rakpart elsősorban közlekedési útvonal, "másnak az egyetlen lehetőség kiszabadulni a sűrűn beépített belváros kis utcáiból", ám végül mind egyetértettek abban, hogy
Budapest egyik legmeghatározóbb helyszínének fejlesztése lehetőséget nyújt a "klímaváltozás hatásaira is reflektáló, a mainál színvonalasabb" terület kialakítására.
A nyilatkozat, ami egyben koncepcióterv is, amit a civil szervezetek aláírtak, többek között a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, a Levegő Munkacsoport, a Magyar Autóklub, az Országos Taxis Szövetség és a Magyar Kerékpárosklub is, tartalmazza, hogy
- az idősebb Antall József rakpart déli szakaszára kettős fasort és bővülő zöld felületet szeretnének megújuló gyalogos sétánnyal, 2x1 sávos, 30 km/h-ra korlátozott autóforgalommal, valamint irányhelyes biciklisávokkal a parkolósáv helyett,
- a Jane Haining rakpartra szintén új facsoportok érkeznének gyalogos sétány, és rendezvénytér, a bicikliút és a szervizút mellé,
- az Erzsébet hídnál új gyalogos közteret hoznának létre, lépcsőzetes ülőparttal,
- a Belgrád rakparton pedig a vízparti oldalon új fasort ültetnének, szélesebb gyalogos sétányt hoznának létre, valamint bicikliút és szervizút is lenne. A házak felőli oldalon is bővülnének a zöldfelületek, szélesebbek lennének a járdák és zebrák is, az autós forgalom pedig nem lehetne gyorsabb 30 km/h-nál, valamint lakossági parkolóhelyeket is létrehoznának.
A főpolgármester szerint "fejlesztenünk kell a Duna és a város kapcsolatát, hogy legyen egy hely a város szívében, ahol közelebb hozhatjuk a vizet az emberekhez, és ahová eljárhatunk kikapcsolódni. De ez a fejlesztés csak partnerségben a budapestiekkel, a civil és szakmai szervezettel közösen valósulhat meg."