A hódmezővásárhelyi független jelölt bejelentette, hogy indul az időközi választáson, erre térfigyelőt szereltek a háza közelébe

  • narancs.hu
  • 2018. január 6.

Belpol

De legalább nagyobb biztonságban van Márki-Zay Péter.

Már napokkal korábban is lehetett tudni, de hivatalosan pénteken jelentette be Márki-Zay Péter, hogy indul a hódmezővásárhelyi polgármester váratlan halála miatt kiírt időközi választásokon. Eddig úgy tűnik, az összellenzék támogatja őt azzal, hogy nem indítanak jelöltet, de ezt hivatalosan a pártok még nem erősítették meg. A támogatásra szükség is van, hiszen Lázár János miniszter városa hagyományosan jobboldali település, ahol az utóbbi választásokon toronymagasan nyert mindig a Fidesz jelöltje.

Szombaton Márki-Zay Péter egy érdekes egybeesésről számolt be a Facebook-oldalán: a hivatalos bejelentése napján a háza közelébe térfigyelő kamerákat szereltetett az önkormányzat. „Az időbeli egybeesés nyilván véletlen: éveken keresztül két polgármester is lakott az utcában, most hogy a vásárhelyi elhalálozott, esedékes lett a biztonság megerősítése ebben a csendes, hangulatos vidéki utcában, ahol forgalom is alig van” – írta Márki-Zay, azt is megjegyezve, hogy a helyi sajtó biztosan azért nem ment el a pénteki bemutatkozójára, mert éppen a kamerák felszerelését dokumentálták.

Mindent lát

Mindent lát

Fotó: Márki-Zay Péter Facebook-oldala

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.