A Mahir Cityposter hetedik kerületi hirdetőoszlopán az új fideszes médiaholding egyik bulvárlapja, a HOT foglalta el a HVG helyét – írja a Media1.
A korábban Mészáros Lőrinc érdekeltségében lévő, tavaly ősz óta a közel 500 médiaterméket portfóliójában tudó, Liszkay Gábor balatoni nyaralójában megalapított Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) médiaholding kötelékébe tartozó Mediaworks Zrt. eyik bulvárlapja, a Hot magazin lett a HVG hirdetőterületének örököse.
A KESMA működését korábban egy kormányrendelettel Orbán Viktor nemzetstratégiai jelentőségűvé minősítette, így a Gazdasági Versenyhivatal és a Médiatanács nem vizsgálhatta, hogy a több száz médiatermék azonos érdekkörbe kerülésekor nem sérül-e a versenytörvény.
A múlt héten derült ki, hogy nem hirdethet többé a HVG a Mahir Cityposter hirdetőoszlopain. A hetilap címlapjáról készült plakátok 1979 óta népszerűsítették az aktuális hetilapokat. A kiadó véleménye szerint egyértelműen politikai döntés lehet a Mészáros Lőrinc, Orbán Viktor barátjának közelébe került Mahir Cityposter döntése mögött. A HVG szerint a Mahir Cityposter váratlanul és egyoldalúan bontott szerződést, amit a kiadó és a reklámcég közötti szerződés nem tett volna lehetővé. A HVG és a hvg.hu munkatársai a Széll Kálmán téren flashmobbal tiltakoztak a történtek miatt, mivel szerintük a cenzúra minősített esetéről van szó. De a HVG Kiadó Zrt. jogi úton próbál a Mahir ellen fellépni.
A HVG-Hot váltás után Magyarország lakossága most olyan fontos témákról értesülhet majd, mint például Pápai Joci „szent és sérthetetlen” családja a NER-feleségek viselt dolgai helyett. Bár az nem tűnik valószínűnek, hogy a Rogánnét takarítónőként ábrázoló címlap verte ki a biztosítékot, mivel a közlemény szerint a felmondásról szóló levelet április 12-én keltezték.