Közleményben rongyolt neki a KDNP a Netflixnek, majd rögtön le is szedte

  • narancs.hu
  • 2020. január 8.

Belpol

Rétvári felháborítónak tarja, hogy Jézust homoszexuálisnak állítja be egy parodisztikus produkció, ettől függetlenül a közlemény azonnal eltűnt azután, hogy a sajtó beszámolt róla.

A Netflixen elérhető egy brazil film, ami hosszú hetek óta vita tárgyát képzei, ugyanis benne Jézust melegként ábrázolják. A Krisztus első megkísértése egyértelműen egy paródia, viszont sok keresztény sértve érzi magát miatta, ezért egy petíció indult ellene, még Magyarországon is.

A KDNP sem hagyta szó nélkül a dolgot, közleményt adtak ki azzal a címmel, hogy Törölje a műsorkínálatából a Jézust homoszexuálisként ábrázoló filmet!, viszont mire értesültünk erről, már le is szedte a párt az oldaláról a bejegyzést, így a tartalmát a hvg.hu szemléjéből tudjuk idézni.

„2019 decembere óta elérhető a Netflix hazai felületén is az a film, amely Jézust vallásgyalázó módon homoszexuálisnak állítja be. A Krisztus első megkísértése című brazil produkció keresztények millióit sérti meg ezzel Magyarországon, és milliárdjait világszerte. Felháborító, hogy egy ilyen alkotás műsorra kerülhet, sőt a Netflix hirdeti és reklámozza is a filmet, mintegy komédiaként tálalva azt a felhasználók számára” – fogalmazott Rétvári Bence, a KNDP alelnöke.

Hozzátette, hogy a kereszténységből – csakúgy, ahogy bármely más vallásból – nem űzhető gúny, hiszen az más emberek vallásszabadságát, emberi méltóságát sérti.

„A keresztényeket is megilleti a tisztelet, mint minden embert, és ez alól egy olyan platform sem kivétel, mint a Netflix. A cég által forgalmazott film direkt provokáció, a keresztényeket és a kereszténységet gyalázó alkotás” – írta Rétvári, majd megemlítette, hogy már másfél millió embert írta alá a petíciót, amely segítségével a film eltávolítását kérik majd a Netflixtől.

„Mélyen megsért, hogy közzétették és hirdetik a vallásgyalázó Krisztus első kísértése című filmet, ráadásul karácsonyi kiadásként az adventi várakozás idején. A film vallásgyalázó elemekkel van tele, Jézust homoszexuálisként ábrázolja, Szűz Máriát házasságtörő nőként, az apostolokat pedig alkoholistaként. Ez teljességgel elfogadhatatlan. Kérem, hogy azonnal töröljék katalógusukból a megbotránkoztató filmet, és kérjenek bocsánatot a megsértett keresztényektől!” – áll a petícióban.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.