Közleményben rongyolt neki a KDNP a Netflixnek, majd rögtön le is szedte

  • narancs.hu
  • 2020. január 8.

Belpol

Rétvári felháborítónak tarja, hogy Jézust homoszexuálisnak állítja be egy parodisztikus produkció, ettől függetlenül a közlemény azonnal eltűnt azután, hogy a sajtó beszámolt róla.

A Netflixen elérhető egy brazil film, ami hosszú hetek óta vita tárgyát képzei, ugyanis benne Jézust melegként ábrázolják. A Krisztus első megkísértése egyértelműen egy paródia, viszont sok keresztény sértve érzi magát miatta, ezért egy petíció indult ellene, még Magyarországon is.

A KDNP sem hagyta szó nélkül a dolgot, közleményt adtak ki azzal a címmel, hogy Törölje a műsorkínálatából a Jézust homoszexuálisként ábrázoló filmet!, viszont mire értesültünk erről, már le is szedte a párt az oldaláról a bejegyzést, így a tartalmát a hvg.hu szemléjéből tudjuk idézni.

„2019 decembere óta elérhető a Netflix hazai felületén is az a film, amely Jézust vallásgyalázó módon homoszexuálisnak állítja be. A Krisztus első megkísértése című brazil produkció keresztények millióit sérti meg ezzel Magyarországon, és milliárdjait világszerte. Felháborító, hogy egy ilyen alkotás műsorra kerülhet, sőt a Netflix hirdeti és reklámozza is a filmet, mintegy komédiaként tálalva azt a felhasználók számára” – fogalmazott Rétvári Bence, a KNDP alelnöke.

Hozzátette, hogy a kereszténységből – csakúgy, ahogy bármely más vallásból – nem űzhető gúny, hiszen az más emberek vallásszabadságát, emberi méltóságát sérti.

„A keresztényeket is megilleti a tisztelet, mint minden embert, és ez alól egy olyan platform sem kivétel, mint a Netflix. A cég által forgalmazott film direkt provokáció, a keresztényeket és a kereszténységet gyalázó alkotás” – írta Rétvári, majd megemlítette, hogy már másfél millió embert írta alá a petíciót, amely segítségével a film eltávolítását kérik majd a Netflixtől.

„Mélyen megsért, hogy közzétették és hirdetik a vallásgyalázó Krisztus első kísértése című filmet, ráadásul karácsonyi kiadásként az adventi várakozás idején. A film vallásgyalázó elemekkel van tele, Jézust homoszexuálisként ábrázolja, Szűz Máriát házasságtörő nőként, az apostolokat pedig alkoholistaként. Ez teljességgel elfogadhatatlan. Kérem, hogy azonnal töröljék katalógusukból a megbotránkoztató filmet, és kérjenek bocsánatot a megsértett keresztényektől!” – áll a petícióban.

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.