A közmédia szakértője arról beszélt, hogy a német szélsőjobboldali terror "önvédelmi reflex"

  • narancs.hu
  • 2020. február 21.

Belpol

Földi László szerint a migráció tönkretette a németek normális világát.

Önvédelmi reakcióként, szélsőségnek nevezett önvédelmi reflexként beszélt Földi László, a közmédia gyakran megszólaltatott szakértője a 11 emberéletet követelő, csütörtöki hanaui merényletről - írja a Mérce.hu.

A német hatóságok a lövöldözést szélsőjobboldali motivációjú terrorcselekményként kezelik, Földi, az Információs Hivatal volt műveleti igazgatója azonban az M1 Ma reggel című műsorában a migrációra vezette vissza a támadást, és a német politikát tette felelőssé.

"Rejtett polgárháborút" lát Németországban, és szerinte a "szélsőségnek nevezett önvédelmi reflex" azért alakult ki, mert a migráció tönkretette a németek normális világát.

„A német kormány terroristát kiált, ha általa szélsőjobbnak tartott akcióról van szó, de megbocsájtó, ha bevándorlók követnek el merényleteket” - mondta még Földi László.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.