„A magyar nevelésügy rendszere rossz pályán mozog”

  • narancs.hu
  • 2016. január 11.

Belpol

A Hálózat a Tanszabadságért csatlakozik a miskolci Herman Ottó Gimnázium nevelőtestületének és diákjainak felhívásához.

A miskolci pedagógusok – elsőként a magyarnarancs.hu-n közölt – nyílt levélben fordultak a közvéleményhez az oktatási rendszer viharos leépülése-leépítése miatt. Az alábbiakban a Hálózat a Tanszabadságért állásfoglalását olvashatják.

*

A HAT-ban együttműködő pedagógusok nem örülnek a miskolci kollégák levele okán. A levél olyan, a nevelőmunkát ellehetetlenítő problémákat részletez, amelyek hosszabb ideje okoznak gondot. Igazat kell adnunk kollégáinknak: „A gyerekeink, s így az ország jövője forog kockán!”

A HAT-ban együttműködő pedagógusok örülnek annak, hogy a miskolci kollégákban volt bátorság kiállni a nyilvánosság elé, szakmai észrevételeiket nemcsak az oktatásügy irányítóival ismertették meg, hanem az iskolai munka „megrendelőivel”, a szülőkkel, diákokkal, az érdekelt és érintett magyar polgárokkal.

A HAT-ban együttműködő pedagógusok nem örülnek annak, hogy a pedagógusoknak a korábbi észrevételek után ismét egy jajkiáltással kell felhívni a figyelmet munkájuk lényegi elemeinek ellentmondásaira, a munkakörülményektől kezdve szervezeti kérdéseken át a munka tartalmi elemeiig bezárólag.

A HAT-ban együttműködő pedagógusok örülnek annak, hogy a Herman Ottó Gimnázium pedagógusainak levelét, az abban foglaltakkal egyetértve az iskola diákjai is támogatják, és e támogatáshoz a Független Diákparlament is csatlakozott.

A HAT-ban együttműködő pedagógusok nem örülnek annak, hogy az oktatásirányítás e jajkiáltást nem veszi komolyan, reakcióik, vagy éppen azok hiánya azt mutatják, hogy ők érzéketlenek a nevelőmunka első vonalában dolgozó pedagógusok kritikai észrevételeire.

A HAT-ban együttműködő pedagógusok örülnek annak, hogy a miskolci pedagógusok felhívása élénk sajtóvisszhangot kapott. Úgy értékeljük, hogy ez a társadalom érzékenységét mutatja.

A HAT-ban együttműködő pedagógusok nem örülnek annak, hogy a köznevelési törvény tervezetének nyilvánosságra kerülése óta következetesen megfogalmazott szakmai kritikája megerősítést kap. Nem örülünk, mert ez azt jelenti, hogy a magyar nevelésügy rendszere rossz pályán mozog, nem fejlődik, hanem visszarendeződik, és egy régmúlt világ korszerűtlen nevelési gyakorlatát jeleníti meg.

A HAT-ban együttműködő pedagógusok örülnek a miskolci kollégák nyilvánosságra hozott levelének, a levél visszhangjának. Úgy véljük, hogy ez egy új kezdeményezés kiindulópontja lehet. Ennek kapcsán fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy a HAT következetes marad a magyar nevelésügy hagyományainak és a korszerűség követelményeinek egyaránt megfelelő modernizáció képviseletében.

A Hálózat a Tanszabadságért csatlakozik a miskolci Herman Ottó Gimnázium nevelőtestületének és diákjainak felhívásához.

 


Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.