„Ahhoz, hogy az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan” – írt közleményében a MÁV, arra a hírre reagálva, miszerint október 2. és 26. között nem jár a Railjet Budapest és München között, ebben az időszakban a magyar fővárosból induló szerelvények végállomása Bécs, így a német városba csak átszállással lehet majd eljutni.
Az ÖBB a hvg.hu megkeresésére korábban közölte, a magyarországi vasúti építési munkák miatt változtattak a járatokon, mert a késések miatt nem garantálható, hogy az utasok elérik a bécsi csatlakozást. A Budapest–Bécs vonalon a MÁV építési munkálatai miatt szeptember 18. óta mindkét irányban 20-30 perces késésekkel kell számolni.
A MÁV szerint elsősorban az osztrák államvasutak döntésein múlik, hogy az ideiglenes forgalmi rend Bécsben ne okozzon a minimálisnál nagyobb kényelmetlenséget az utasoknak.
A magyar vasúttársaság szerint segíthetnek például a csatlakozó járatok közeli vágányokról történő indításával vagy azzal, hogy bevárják a türelmi időn belül érkező Budapest-járatokat. Hozzátették, az ÖBB és a MÁV illetékesei között az egyeztetés folyamatos. „Annak ellenére, hogy közös munkával sikerült eredményeket elérni a menetrendszerűség javításában, az ÖBB egyoldalú döntést hozott” – olvasható a MÁV közleményében, amelyben a vasúttársaság azt is leírta, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a nemzetközi vonatok tartani tudják a menetrendet.
A magyar vasút helyzetét ebben a publicisztikában értékeltük: