A Mediaworks gyártotta a nemzeti konzultációs íveket

  • narancs.hu
  • 2025. január 24.

Belpol

A gyártás költségei több mint 10 millió forinttal emelkedtek az előző „konzultáció” óta.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda megküldte a válaszait az aHang közérdekű adatigénylésére, amiből többek között az is kiderült, hogy a Mediaworks gyártotta a nemzeti konzultációs íveket – írja pénteki közleményében az aHang.

A civil szervezet a nemzeti konzultáció lezárást követő napon nyújtotta be a közérdekű adatigénylést a Miniszterelnöki Kabinetirodához, amiben arra voltak kíváncsiak, hogy milyen költségei voltak a nemzeti konzultációnak, valamint a legyártott ívek pontos számát is szerették volna megtudni. A Rogán Antal által vezetett tárca válaszából kiderült, hogy összesen 7.800.000 konzultációs ívet gyártottak le.

Ez a szám megegyezik az eggyel korábbi nemzeti konzultáció során legyártott ívekkel, a gyártás költségei azonban több mint 10 millió forinttal emelkedte. Az előző konzultációs ívek gyártási költsége 375 millió forint volt, ez most már 387 millió forintba került.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda azt is elárulta, hogy a kormányhoz köthető propagandalapokat kiadó Mediaworks Hungary Zrt. gyártotta le a konzultációs íveket.

Az aHang azt is szerette volna megtudni, hogy a „Magyarország meg tudja csinálni” címmel indított nemzeti konzultációhoz kapcsolódóan mennyibe kerültek a tájékoztató kampányok és reklámköltségek, a Miniszterelnöki Kabinetiroda azonban ezekre a kérdésekre megtagadta a válaszadást, arra hivatkozva, hogy „ezeket a költségeket nem kampányonként tartják nyilván, ezért az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény alapján a Kabinetiroda az adatigénylés ezen részének nem köteles eleget tenni.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.