A Mediaworks gyártotta a nemzeti konzultációs íveket

  • narancs.hu
  • 2025. január 24.

Belpol

A gyártás költségei több mint 10 millió forinttal emelkedtek az előző „konzultáció” óta.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda megküldte a válaszait az aHang közérdekű adatigénylésére, amiből többek között az is kiderült, hogy a Mediaworks gyártotta a nemzeti konzultációs íveket – írja pénteki közleményében az aHang.

A civil szervezet a nemzeti konzultáció lezárást követő napon nyújtotta be a közérdekű adatigénylést a Miniszterelnöki Kabinetirodához, amiben arra voltak kíváncsiak, hogy milyen költségei voltak a nemzeti konzultációnak, valamint a legyártott ívek pontos számát is szerették volna megtudni. A Rogán Antal által vezetett tárca válaszából kiderült, hogy összesen 7.800.000 konzultációs ívet gyártottak le.

Ez a szám megegyezik az eggyel korábbi nemzeti konzultáció során legyártott ívekkel, a gyártás költségei azonban több mint 10 millió forinttal emelkedte. Az előző konzultációs ívek gyártási költsége 375 millió forint volt, ez most már 387 millió forintba került.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda azt is elárulta, hogy a kormányhoz köthető propagandalapokat kiadó Mediaworks Hungary Zrt. gyártotta le a konzultációs íveket.

Az aHang azt is szerette volna megtudni, hogy a „Magyarország meg tudja csinálni” címmel indított nemzeti konzultációhoz kapcsolódóan mennyibe kerültek a tájékoztató kampányok és reklámköltségek, a Miniszterelnöki Kabinetiroda azonban ezekre a kérdésekre megtagadta a válaszadást, arra hivatkozva, hogy „ezeket a költségeket nem kampányonként tartják nyilván, ezért az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény alapján a Kabinetiroda az adatigénylés ezen részének nem köteles eleget tenni.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.