A Pappa Pia sztárja, Szabó Kimmel Tamás le akarta tiltani az interjúját

  • naran
  • 2017. augusztus 18.

Belpol

De sikerült?

A Pappa Piát utálja a kritika, de imádnak a nézők jegyet váltani rá: hiába jelentek meg szinte kizárólag negatív kritikák a filmről, az két nap után több nézőt csinált, mint a Kincsem, mostanra pedig elérte a harmincezres nézőszámot. A film egyik főszereplőjével, Szabó Kimmel Tamással a Magyar Nemzet Online készített interjút, amit viszont a színész utólag le akart tiltani.

false

A lapot a Pappa Pia píárját egyengető ügynökség kereste meg azzal, hogy az interjúalany nem szeretné megjelentetni a beszélgetést. Indoklást nem adtak. A lap aztán úgy járt el, ahogy egy tisztességes sajtóterméknek kell, közölte az anyagot, azzal az információval együtt, hogy le akarták tiltani.

Ez a gesztus egy kicsit érdekessé is teszi az egyébként mérsékelten gondolatgazdag szöveget: vajon mi a kínos ebben a filmre, Szabó Kimmelre vagy netán magára Andyre nézve?

Az biztos nem, hogy Szabó Kimmel szerint a Filmalap minden szinten nagyon jól működik. Minimálisan kritizálja a filmet és a rendezőt, mert hiányolta belőle azt, hogy saját magukat idézőjelbe tegyék a figurák, de nyilván ez sem olyan súlyos állítás. 

Aztán az újságíró rákérdez Vajna bizniszeire és médiaérdekeltségeire, ugyanis a Pappa Pia mögött ott áll az Origo és a Tv2. Erre Szabó Kimmel ezt válaszolta: „Nekem egy tapasztalatom van Vajnáról: munkát kínált, amit igyekeztem a legjobb tudásom szerint elvégezni. Eközben pedig egy rossz szava nem volt hozzám. Persze ugyanolyan adófizető állampolgár vagyok, nekem sem mindegy, mire költik a pénzem. Nagy súly is volt a vállamon, hogy egy egymilliárdos filmben főszerepet vigyek. De nem az a dolgom színészként, hogy elszámoljak a Soros-propagandáról. Megvan arról is a véleményem, de nincs ebben döntési kompetenciám. Azt, hogy mit gondolok az Origóról vagy a Tv2-ről, kategorikusan függetlenítem attól, hogy a filmalap milyen jó munkát végez. És végre van lehetőség élvezni a szakma adta lehetőségeket."

Erre jön a logikus, ám kétségtelenül nehezen megválaszolható kérdés:

„Nem történik az, hogy megvan ugyan a véleménye, de inkább nem hangsúlyozza, hogy meglegyen a következő filmszerep is, és ne a politika alapján ítéljék meg?”

„Nem a következő filmszerepért nem hangsúlyozom, hanem mert a kettőnek semmi köze egymáshoz. Ha arra kíváncsi, megalkuvó alkat vagyok-e, vagy forradalmár, akkor arra azt felelem, hogy forradalmár. És persze ha a miniszterelnök keres meg, hogy játsszam el őt, nem fogok rábólintani. Nem az a helyzet, hogy nem gondolok ezekről a dolgokról semmit, de függetlenítem a filmalap ajánlataitól. Vajna ilyen szempontból egy teljesen liberális ember. Ugyanúgy elmondhatom a véleményem, meg is kérdezi, és nem feleli azt: jó, akkor te holnaptól nem dolgozol nálam.”

Továbbra is fennáll viszont az eredeti kérdésünk: mi volt az állítás, ami miatt a Pappa Pia píárosai, akik ebben a történetben tulajdonképpen a NER szerepét játsszák, le akarták tiltani a szöveget? Hogy Vajna liberális? Hogy Szabó Kimmel forradalmár? Vagy hogy nem játszaná el Orbánt még akkor sem, ha maga Orbán kéri erre?

Ez utóbbira tippelünk és megállapítjuk: egyre szórakoztatóbb már a NER alapműködése is, a Pappa Piát meg se kell feltétlen nézni.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

A mókamester

„Mindenki nyugodjon le. Újra jó a víz Fehérváron” – közölte Takács Péter a Facebookon, egy szurikátát ábrázoló mémmel illusztrálva. Ez nagyjából azt jelenti, hogy eleve valami piti ügyről, műbalhéról volt szó.

A lélekkufárok

„Felkérjük Kuminetz Gézát (rektor atya – a szerk.), hogy tartsa fenn a dékán fegyelmi döntését, és szükség esetén követelje meg azon oktatók önkéntes távozását, akik tartósan aláássák az intézmény keresztény identitását” – áll a CitizenGO nevezetű „ultrakonzervatív” (lefordítva: bigott) lobbiszervezet hazai lerakatának augusztus 28-án kelt, Megvédjük a keresztény oktatás szabadságát a Pázmányon! című petíciójában.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”