A Pappa Pia sztárja, Szabó Kimmel Tamás le akarta tiltani az interjúját

  • naran
  • 2017. augusztus 18.

Belpol

De sikerült?

A Pappa Piát utálja a kritika, de imádnak a nézők jegyet váltani rá: hiába jelentek meg szinte kizárólag negatív kritikák a filmről, az két nap után több nézőt csinált, mint a Kincsem, mostanra pedig elérte a harmincezres nézőszámot. A film egyik főszereplőjével, Szabó Kimmel Tamással a Magyar Nemzet Online készített interjút, amit viszont a színész utólag le akart tiltani.

false

A lapot a Pappa Pia píárját egyengető ügynökség kereste meg azzal, hogy az interjúalany nem szeretné megjelentetni a beszélgetést. Indoklást nem adtak. A lap aztán úgy járt el, ahogy egy tisztességes sajtóterméknek kell, közölte az anyagot, azzal az információval együtt, hogy le akarták tiltani.

Ez a gesztus egy kicsit érdekessé is teszi az egyébként mérsékelten gondolatgazdag szöveget: vajon mi a kínos ebben a filmre, Szabó Kimmelre vagy netán magára Andyre nézve?

Az biztos nem, hogy Szabó Kimmel szerint a Filmalap minden szinten nagyon jól működik. Minimálisan kritizálja a filmet és a rendezőt, mert hiányolta belőle azt, hogy saját magukat idézőjelbe tegyék a figurák, de nyilván ez sem olyan súlyos állítás. 

Aztán az újságíró rákérdez Vajna bizniszeire és médiaérdekeltségeire, ugyanis a Pappa Pia mögött ott áll az Origo és a Tv2. Erre Szabó Kimmel ezt válaszolta: „Nekem egy tapasztalatom van Vajnáról: munkát kínált, amit igyekeztem a legjobb tudásom szerint elvégezni. Eközben pedig egy rossz szava nem volt hozzám. Persze ugyanolyan adófizető állampolgár vagyok, nekem sem mindegy, mire költik a pénzem. Nagy súly is volt a vállamon, hogy egy egymilliárdos filmben főszerepet vigyek. De nem az a dolgom színészként, hogy elszámoljak a Soros-propagandáról. Megvan arról is a véleményem, de nincs ebben döntési kompetenciám. Azt, hogy mit gondolok az Origóról vagy a Tv2-ről, kategorikusan függetlenítem attól, hogy a filmalap milyen jó munkát végez. És végre van lehetőség élvezni a szakma adta lehetőségeket."

Erre jön a logikus, ám kétségtelenül nehezen megválaszolható kérdés:

„Nem történik az, hogy megvan ugyan a véleménye, de inkább nem hangsúlyozza, hogy meglegyen a következő filmszerep is, és ne a politika alapján ítéljék meg?”

„Nem a következő filmszerepért nem hangsúlyozom, hanem mert a kettőnek semmi köze egymáshoz. Ha arra kíváncsi, megalkuvó alkat vagyok-e, vagy forradalmár, akkor arra azt felelem, hogy forradalmár. És persze ha a miniszterelnök keres meg, hogy játsszam el őt, nem fogok rábólintani. Nem az a helyzet, hogy nem gondolok ezekről a dolgokról semmit, de függetlenítem a filmalap ajánlataitól. Vajna ilyen szempontból egy teljesen liberális ember. Ugyanúgy elmondhatom a véleményem, meg is kérdezi, és nem feleli azt: jó, akkor te holnaptól nem dolgozol nálam.”

Továbbra is fennáll viszont az eredeti kérdésünk: mi volt az állítás, ami miatt a Pappa Pia píárosai, akik ebben a történetben tulajdonképpen a NER szerepét játsszák, le akarták tiltani a szöveget? Hogy Vajna liberális? Hogy Szabó Kimmel forradalmár? Vagy hogy nem játszaná el Orbánt még akkor sem, ha maga Orbán kéri erre?

Ez utóbbira tippelünk és megállapítjuk: egyre szórakoztatóbb már a NER alapműködése is, a Pappa Piát meg se kell feltétlen nézni.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.