A Szputnyik V forgalmazójának táblázatát másolhatta a magyar kormány

  • narancs.hu
  • 2021. április 27.

Belpol

A Magyar Orvosi Kamara is kritizálta a kormány vakcinahatékonysági táblázatát. 

Napok óta borzolja a kedélyeket a kormány által közzétett táblázat az itthon használt vakcinák hatékonyságáról, amelyből azt hozták ki, hogy tulajdonképpen az orosz vakcina a legjobb, mert a százezer oltottra vetített halálozások száma az oltás után ennél a legkevesebb.

A táblázatról először Karikó Katalin kutató, a szintetikus mRNS alapú vakcinák technológiájának szabadalmaztatója mutatta be egy posztban, hogy nem pontos, információk hiányoznak belőle, és valójában összehasonlíthatatlan adatokat mutat összehasonlíthatóként. Szél Bernadett parlamenti képviselő jelezte, hogy feljelentést tesz a táblázat miatt rémhírterjesztésért. 

A táblázat ügyében a legfrisseb fejlemény, hogy a Magyar Orvosi Kamara (MOK) elnöksége nyílt levelet intézett az ügyében az operatív törzshöz, amelyben jelezték, hogy "ezek az adatok a jelenleg közölt formájukban nem alkalmasak az egyes vakcinák hatásosság-különbségeinek megállapítására", mert ismeretlen a feldolgozási metodika, hiba, hogy egyben kezelik az első és a második oltás adatait, nem foglalkoznak azzal, hogy az egyes vakcinákkal oltottak egészségi állapota különböző, más az oltások időbeli eloszlása, és nem számolnak az egyes vakcinákkal oltottak eltérő korátlagával sem. Mint írják, az adatok „összehasonlításra, mélyebb következtetések levonására nem alkalmasak”.

Rácz András Oroszország-szakértő pedig a Facebookon írt arról, hogy kísértetiesen hasonlít a magyar kormány táblázata egy múlt heti orosz táblázatra, amelyet történetesen az orosz Szputnyik V-t forgalmazó Russian Direct Investment Fund posztolt a magyar kormány előtt pár nappal, április 23-án: 

Az orosz táblázat a magyar kormányéhoz hasonló logika szerint "bizonyítja be", hogy a Szputnyik jobb oltás a többinél. 

Rácz András hozzáteszi, az orosz adatsor mellett ugyanakkor van néhány módszertani megjegyzés is, amelyek a magyar kormány táblázatából kimaradtak. Az így nézett ki: 

 
 

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.