A Telekom reklámjában azért cserélték buszsofőrre a tanárt, mert nem akartak belemenni a politikába

  • narancs.hu
  • 2022. december 15.

Belpol

A reklám külföldi változataiban a főszereplők pedagógusok.

Néhány napja 444.hu hívta fel rá a figyelmet, hogy a környező országokban (Németországban, Csehországban, Horvátországban, Ausztriában, Montenegróban, Észak-Macedóniában, Lengyelországban, Romániában, Csehországban és Szlovákiába) a Telekom karácsonyi, az egymásra figyelés fontosságáról szóló rekláma egy iskolában játszódik. Magyarországon azonban buszsofőrre cserélték a tanárokat.

A Telekom első reakciója arra, hogy miért változtattak a koncepción, az volt, hogy a fiatal hazai tehetségeket támogatták a saját reklám forgatásával, illetve hogy a nemzetközi kommunikációs csapattal közösen döntöttek a „Hogy vagy?” kampány magyarországi változatáról.

A hvg.hu felfigyelt azonban arra, hogy a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója, Szabó Béla később már arról nyilatkozott a Kreatívnak, hogy nem érezték helyénvalónak a politikai téma megjelenítését.

„Szakmailag nem éreztük helyénvalónak egy társadalmi-politikai vitát a reklámozói térbe emelni, hiszen a kampányunk célja, hogy hatására újra egymás felé forduljanak az emberek. A hozzánk érkező visszajelzések azt erősítették meg, szeretik ezt az üzenetet, a világ egyik legegyszerűbb, mégis legfontosabb kérdését: »Hogy vagy?«” - idézik.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk