A Telekom reklámjában azért cserélték buszsofőrre a tanárt, mert nem akartak belemenni a politikába

  • narancs.hu
  • 2022. december 15.

Belpol

A reklám külföldi változataiban a főszereplők pedagógusok.

Néhány napja 444.hu hívta fel rá a figyelmet, hogy a környező országokban (Németországban, Csehországban, Horvátországban, Ausztriában, Montenegróban, Észak-Macedóniában, Lengyelországban, Romániában, Csehországban és Szlovákiába) a Telekom karácsonyi, az egymásra figyelés fontosságáról szóló rekláma egy iskolában játszódik. Magyarországon azonban buszsofőrre cserélték a tanárokat.

A Telekom első reakciója arra, hogy miért változtattak a koncepción, az volt, hogy a fiatal hazai tehetségeket támogatták a saját reklám forgatásával, illetve hogy a nemzetközi kommunikációs csapattal közösen döntöttek a „Hogy vagy?” kampány magyarországi változatáról.

A hvg.hu felfigyelt azonban arra, hogy a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója, Szabó Béla később már arról nyilatkozott a Kreatívnak, hogy nem érezték helyénvalónak a politikai téma megjelenítését.

„Szakmailag nem éreztük helyénvalónak egy társadalmi-politikai vitát a reklámozói térbe emelni, hiszen a kampányunk célja, hogy hatására újra egymás felé forduljanak az emberek. A hozzánk érkező visszajelzések azt erősítették meg, szeretik ezt az üzenetet, a világ egyik legegyszerűbb, mégis legfontosabb kérdését: »Hogy vagy?«” - idézik.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk