A terézvárosi polgármester megunta a kihasználatlan, mocskos telefonfülkéket

  • narancs.hu
  • 2023. július 18.

Belpol

Soproni Tamás és csapata gerillaakciójukkal azt állítják, hogy a Telekom a felelős a városképet csúfító fülkékért.

"Több éve levelezünk a Telekommal és az NMHH-val, hogy eltűnjenek végre a minősíthetetlenül ronda, mocskos, többségében használhatatlan belvárosi telefonfülkék. Vagy legalább takarítsák őket" - írja Soproni Tamás kerületi polgármester a Facebookon.

A polgármester azt írta, leveleztek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal, akik meghatározhatják, hogy mennyi telefonfülkét kötelező fenntartani egy településen, ám miután a kilométernyi hosszú Teréz körúton 100 méterenként áll egy ilyen bódé – ez a szám a fülkék állapotától függetlenül is teljesen indokolatlan.

Soproni szerint a fülkékkel egyedül a Telekom jár jól:

„De kinek az érdeke, hogy álljanak ezek a fülkék? Nem a budapestieké, hiszen szinte senki sem használja őket. Nem a budapestieké, hiszen csúfítják a városképet. Egyetlen fél profitál belőle: a Telekom. Ugyanis akár működik a készülék benne, akár nem, akár kártyás, akár érmés, akár vécének használják egyesek, akár szemetesnek, az oldalán lévő hirdetések jól jövedelmezhetnek.”

A terézvárosi testület júniusban úgy szavazott, hogy módosítja a településkép védelméről szóló rendeletet, és – ha az állami főépítész vagy más állami szerv közbe nem szól –, a telefonfülkék utcabútornak fognak minősülni, melyeken tiltott a reklámok elhelyezését, és előírják, hogy „az utcabútorok esztétikus megjelenéséről, fenntartásáról, tisztításáról a tulajdonos köteles gondoskodni, ha pedig ezt elmulasztja, akár 2 millió forintig bírságolható.”

Több éve levelezünk a Telekommal és az NMHH-val, hogy eltűnjenek végre a minősíthetetlenül ronda, mocskos, többségében...

Posted by Soproni Tamás on Tuesday, July 18, 2023

Ezzel együtt arra kérik a jogalkotókat és az NMHH-t, hogy vegyék ki a telefonállomásokat az egyetemes szolgáltatások sorából, és zárkózzanak fel ezzel a 21. századhoz. „Ahogy ezt megtették pl. Csehországban már 2020-ban, úgy Magyarország is megteheti 2023-ban.”

Másrészt felszólítják a Telekomot, hogy azokat a fülkéket, amelyekben nincs, vagy használhatatlan a telefonkészülék (pl. telefonkártyás) azonnal bontsa el, végezze el a fülkék graffiti-mentesítését, a szerkezeti javításokat, festést, és napi szinten biztosítsa a fülkék ellenőrzését, takarítását.

Soproni Tamás azt is felemlíti, hogy a szomszédos Erzsébetvárosban hasonlóval próbálkozik a Színes Erzsébetváros civil szervezet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.