A veszélyhelyzetet kihasználva Szekszárd kisebbségben lévő fideszes polgármestere egyedül fogadta el a költségvetést

  • narancs.hu
  • 2020. március 13.

Belpol

Ács Rezső vezércsele.

Szekszárd polgármestere a közgyűlés jogkörét gyakorolva pénteken aláírta a város ez évi költségvetéséről szóló rendeletet. A döntésről a városvezető tájékoztatta az MTI-t.

A Fidesz-KDNP-s Ács Rezső közölte: a rendelet elfogadásáról a kormány által március 11-én kihirdetett rendkívüli jogrend, veszélyhelyzet által biztosított lehetőséggel élve döntött.

E szerint veszélyhelyzetben a közgyűlés hatáskörét a polgármester gyakorolja.

A rendelet-tervezetet február 27-én terjesztette be az ellenzéki többségű közgyűlés elé, amely levette azt a napirendről. Csütörtökön rendkívüli közgyűlésen ismét előterjesztette volna, az ülésen azonban az ellenzéki frakció nem jelent meg.

"Úgy döntöttem, hogy a koronavírus-helyzet kapcsán ne legyen akadálya annak, hogy a város forrásokat tudjon fordítani a védekezésre" - mondta.

"A rendeletet később lehet módosítani, de most jogosultak leszünk állami támogatásra, indulhatunk pályázatokon, folytatódhatnak az elkezdett projektek; mindezt megakadályozta volna, ha nincs elfogadott költségvetés" - fogalmazott.

Ács saját hatáskörben döntött továbbá a szervezeti és működési szabályzat módosításáról, a polgármesteri kabinet visszaállításáról és arról, hogy a Szekszárdi Vasárnap című városi hetilap kiadását átveszi a Szekszárdi Vagyonkezelő Kft.-től.

Bomba Gábor, az ellenzéki Éljen Szekszárd Egyesület frakciójának vezetője közösségi oldalán közzé tett posztjában azt írta: a költségvetés ilyen elfogadása "a hatalommal való visszaélés tipikus esete. Különösen méltatlan egy ilyen döntés március 15-e előtt, amikor a demokráciát és a sajtószabadságot ünnepelnénk".

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.