Ahogy mélyül a válság, úgy aktivizálódnak a megafonos influenszerek

  • narancs.hu
  • 2022. október 11.

Belpol

Mostanában durrantak el a választások utáni első hirdetésekre költött milliók, hogy az influenszerek széleskörben megmagyarázhassák, kik a felelősek a válságért. 

Októberben újra hirdetni kezdett a Fidesz üzeneteit terjesztő Megafon, amely az áprilisi választások óta nem költött reklámra – írja a Magyar Hang. A főbb üzenetek, a „szankciópárti baloldal”, a „dollárbaloldal” és az „Európát átverő Brüsszel”. 

A Facebook hirdetésárának adatai szerint október 9-én indultak a reklámok, eddig 

  • Deák Dánielre 350-400 ezer forint, 
  • Déri Stefire 700-800 ezer forintot, 
  • Bohár Dánielre 650-750 ezer forintot, 
  • Trombitár Kristófra 750-850 ezer forintot

költöttek, vagyis nagyjából 2,45 - 2,8 millió forint ment el a Megafon hirdetéseire. 

A lap emlékeztet, hogy a választás napjáig 1,1 milliárd forintot költöttek reklámokra, viszont a szavazás után egészen októberig nem terjesztették fizetősen a posztjaikat. Továbbá a Magyar Hang 2021-ben arról írt, hogy a nehezen átlátható támogatási rendszeren keresztül (vélhetően) közpénzből működtetett központ a kormánypárti influenszerek felkarolására jött létre, amely gyakorlatban bejáratott nevek szponzorálásával nyíltan a Fidesz mellett kampányol. A Megafon 2022-ben beperelte a Telexet, hogy írják ki szerintük nem közpénzből működnek, a bíróság szerint azonban megalapozottan juthattak erre a következtetésre, véleményre.

Címlapképünk forrása: Megafon Facebook-oldal. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.