Ahogy mélyül a válság, úgy aktivizálódnak a megafonos influenszerek

  • narancs.hu
  • 2022. október 11.

Belpol

Mostanában durrantak el a választások utáni első hirdetésekre költött milliók, hogy az influenszerek széleskörben megmagyarázhassák, kik a felelősek a válságért. 

Októberben újra hirdetni kezdett a Fidesz üzeneteit terjesztő Megafon, amely az áprilisi választások óta nem költött reklámra – írja a Magyar Hang. A főbb üzenetek, a „szankciópárti baloldal”, a „dollárbaloldal” és az „Európát átverő Brüsszel”. 

A Facebook hirdetésárának adatai szerint október 9-én indultak a reklámok, eddig 

  • Deák Dánielre 350-400 ezer forint, 
  • Déri Stefire 700-800 ezer forintot, 
  • Bohár Dánielre 650-750 ezer forintot, 
  • Trombitár Kristófra 750-850 ezer forintot

költöttek, vagyis nagyjából 2,45 - 2,8 millió forint ment el a Megafon hirdetéseire. 

A lap emlékeztet, hogy a választás napjáig 1,1 milliárd forintot költöttek reklámokra, viszont a szavazás után egészen októberig nem terjesztették fizetősen a posztjaikat. Továbbá a Magyar Hang 2021-ben arról írt, hogy a nehezen átlátható támogatási rendszeren keresztül (vélhetően) közpénzből működtetett központ a kormánypárti influenszerek felkarolására jött létre, amely gyakorlatban bejáratott nevek szponzorálásával nyíltan a Fidesz mellett kampányol. A Megafon 2022-ben beperelte a Telexet, hogy írják ki szerintük nem közpénzből működnek, a bíróság szerint azonban megalapozottan juthattak erre a következtetésre, véleményre.

Címlapképünk forrása: Megafon Facebook-oldal. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.