Októberben újra hirdetni kezdett a Fidesz üzeneteit terjesztő Megafon, amely az áprilisi választások óta nem költött reklámra – írja a Magyar Hang. A főbb üzenetek, a „szankciópárti baloldal”, a „dollárbaloldal” és az „Európát átverő Brüsszel”.
A Facebook hirdetésárának adatai szerint október 9-én indultak a reklámok, eddig
- Deák Dánielre 350-400 ezer forint,
- Déri Stefire 700-800 ezer forintot,
- Bohár Dánielre 650-750 ezer forintot,
- Trombitár Kristófra 750-850 ezer forintot
költöttek, vagyis nagyjából 2,45 - 2,8 millió forint ment el a Megafon hirdetéseire.
A lap emlékeztet, hogy a választás napjáig 1,1 milliárd forintot költöttek reklámokra, viszont a szavazás után egészen októberig nem terjesztették fizetősen a posztjaikat. Továbbá a Magyar Hang 2021-ben arról írt, hogy a nehezen átlátható támogatási rendszeren keresztül (vélhetően) közpénzből működtetett központ a kormánypárti influenszerek felkarolására jött létre, amely gyakorlatban bejáratott nevek szponzorálásával nyíltan a Fidesz mellett kampányol. A Megafon 2022-ben beperelte a Telexet, hogy írják ki szerintük nem közpénzből működnek, a bíróság szerint azonban megalapozottan juthattak erre a következtetésre, véleményre.
Címlapképünk forrása: Megafon Facebook-oldal.