Ahogy mélyül a válság, úgy aktivizálódnak a megafonos influenszerek

  • narancs.hu
  • 2022. október 11.

Belpol

Mostanában durrantak el a választások utáni első hirdetésekre költött milliók, hogy az influenszerek széleskörben megmagyarázhassák, kik a felelősek a válságért. 

Októberben újra hirdetni kezdett a Fidesz üzeneteit terjesztő Megafon, amely az áprilisi választások óta nem költött reklámra – írja a Magyar Hang. A főbb üzenetek, a „szankciópárti baloldal”, a „dollárbaloldal” és az „Európát átverő Brüsszel”. 

A Facebook hirdetésárának adatai szerint október 9-én indultak a reklámok, eddig 

  • Deák Dánielre 350-400 ezer forint, 
  • Déri Stefire 700-800 ezer forintot, 
  • Bohár Dánielre 650-750 ezer forintot, 
  • Trombitár Kristófra 750-850 ezer forintot

költöttek, vagyis nagyjából 2,45 - 2,8 millió forint ment el a Megafon hirdetéseire. 

A lap emlékeztet, hogy a választás napjáig 1,1 milliárd forintot költöttek reklámokra, viszont a szavazás után egészen októberig nem terjesztették fizetősen a posztjaikat. Továbbá a Magyar Hang 2021-ben arról írt, hogy a nehezen átlátható támogatási rendszeren keresztül (vélhetően) közpénzből működtetett központ a kormánypárti influenszerek felkarolására jött létre, amely gyakorlatban bejáratott nevek szponzorálásával nyíltan a Fidesz mellett kampányol. A Megafon 2022-ben beperelte a Telexet, hogy írják ki szerintük nem közpénzből működnek, a bíróság szerint azonban megalapozottan juthattak erre a következtetésre, véleményre.

Címlapképünk forrása: Megafon Facebook-oldal. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.