Aki busszal menne érettségizni, figyeljen

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. április 27.

Belpol

A Volánbusz kéri az érettségizőket, hogy online vegyenek jegyet.

A Volánbusz Zrt. hétfőn az MTI-nek küldött közleményt, hogy informálja az érettségizőket.

A kialakult járványhelyzetre tekintettel a Volánbusz kéri, hogy az érettségizők lehetőség szerint elektronikus úton vásárolják meg jegyüket, bérletüket.

Felhívják a diákok figyelmét arra is, hogy az iskolák március 16-i bezárása és a tantermen kívüli digitális munkarend bevezetése óta eltelt időszakban számos változás lépett életbe a Volánbusz járatainak közlekedésével kapcsolatban:

  • A járművezetők és az utasok egészségének megőrzése érdekében március 23-tól szünetel az első ajtós felszállás és az autóbusz-vezetői jegyértékesítés a társaság által üzemeltetett autóbusz-járatokon.
  • A jegyek és bérletek megváltására elővételben van lehetőség a Közlekedési Mobiljegy és a Simple applikációkon keresztül, a Volánbusz honlapján elérhető online értékesítési rendszerben, valamint személyesen az elővételi pénztárakban, az automatákból, vagy a nyitva tartó szerződéses partnereknél.

A Volánbusz közölte azt is, hogy március 25-től valamennyi helyközi járat tanítási szünet idején érvényes menetrend szerint indul, de az érettségi időszakban a Budapest környéki közlekedésben a tanítási időszakra vonatkozó menetrend lesz érvényben.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.