Andy Vajna hírfőnöke: kicsoda valójában Kökény-Szalai Vivien?

  • narancs.hu
  • 2016. március 11.

Belpol

A Tények új vezetőjének sajátos a viszonya a tényekhez, bosszúálló természete és közönséges stílusa pedig hiszterizálja a szerkesztőséget – mondták korábbi munkatársai.

Kökény-Szalai Vivient (KSZV) nevezték ki februárban az Andy Vajna megvásárolta Tv2 aktuális műsorainak igazgatójává. Hozzá tartozik immár a Mokka, az Aktív és a Tények is. KSZV korábban a Stohl Andrásról, továbbá néhány szexipari és egy politikai prostituáltról szóló könyvével tette magát ismertté. A csütörtökön megjelent Narancs portrécikkéből ajánlunk egy részletet:

KSZV, Kökény Roland, Kaminsky Fanni, Hajdu Péter, Rogán Cecília

KSZV, Kökény Roland, Kaminsky Fanni, Hajdu Péter, Rogán Cecília

Fotó: Facebook

KSZV 2003-ban került a Színes Bulvár Laphoz – a későbbi Borshoz –, ahol külpolitikai szerkesztő, majd sztárrovatszerkesztő, rovatvezető-helyettes lett, legalábbis az életrajza szerint. Pallagi Ferenc, az újság akkori és mai főszerkesztője szerint azonban a lapnak soha nem volt külpolitikai rovata, és így külpolitikai szerkesztője sem. KSZV idegen nyelvű lapokból, blogokból bányászott elő és fordított le sztárpletykákat – mondja a főszerkesztő. E területen valóban sikeres volt: egyik, neve elhallgatását kérő akkori kollégája szerint „soha annyi megerőszakolt, megrontott, szexuális devianciával élő sztárról nem volt hír a lapban, mint amikor ő írta a külföldi híreket”.

Kollégái is inkább mint újságíróra emlékeznek rá, KSZV viszont minden nyilvánosan elérhető életrajzában büszkén írja, hogy 2006-tól a Bors – „egy országos napilap” – szerkesztője volt. Az igyekvő, de nem kiemelkedően tehetséges újságíró útját jól jellemzi az a Gandhinak tulajdonított idézet, amelyet már a Story vezetőjeként íratott ki főszerkesztői irodájába: „Először semmibe vesznek, utána nevetnek rajtad, majd harcolnak ellened, ám végül nyersz.”

További részletek az e heti Narancsban: cikkünkben megszólal Stohl András, és nem szólal meg Zuschlag János, szót ejtünk egy rejtélyes diplomáról és a befolyásos barátnőkről, de még a kajakozásról is.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.