Annyira büszke a kormány a Puskás Arénára, hogy még éjszaka is kivilágítva hagyja

  • narancs.hu
  • 2019. december 15.

Belpol

Legalábbis ezt válaszolta az államtitkár, amikor rákérdeztek, hogy miért úszik fényárban a létesítmény.

„Magyarok tervezték, magyarok építették. Mindannyian büszkék lehetünk rá éjjel és nappal egyaránt. Budapest méltán híres éjszakai látképének elmaradhatatlan része az épített örökségünk ikonikus elemeinek díszkivilágítása: az Országgyűlés, a Lánchíd, a Budai vár vagy akár a Szabadság-szobor. Fővárosunk azonban nem csak történelmi építészetével büszkélkedhet. A Puskás Arénában Budapest egyik szimbolikus épülete született újjá” – fogalmazott válaszában Orbán Balázs államtitkár Stummer János jobbikos képviselő kérdésére, amikor azt akarta megtudakolni: miért van a Puskás Aréna éjjel-nappal kivilágítva?

Az ügy előzménye, hogy a 24.hu még november végén megírta: a Magyarország-Uruguay barátságos mérkőzés után sem kapcsolták le a villanyt az épületben, így a létesitmény akkor is fényárban úszik, amikor nincsen benne rendezvény.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.