Lovász László: attól tartok, hogy egy átszervezési periódus kezdődik az Akadémián

  • narancs.hu
  • 2018. december 30.

Belpol

Szerinte számtalan szempontból elfogadhatatlan Palkovicsék finanszírozási terve.

Reméli, hogy kitölti 2020-ig tartó mandátumát – jelentette ki Lovász László a Magyar Tudományos Akadémia elnöke az ATV Egyenes Beszéd című műsorában.

Hogy értelme legyen annak, hogy elnök marad, a kulcsa, hogy az Akadémia kutató hálózatának integritása, működőképessége, becsülete meg tudjon maradni. Bízik benne, hogy a mostani átalakítási folyamat nem fog odáig jutni, hogy a kutató hálózat nagyon sérüljön és feldarabolásra kerüljön – fejtette ki műsorban.

Cáfolta azt a megállapítást is, miszerint kormány úgy véli, azért nem írta alá a jövő évi költségvetést és azért nem ment el Orbán Viktor vacsorájára, mert sértett ember. „Nem vagyok sértett ember, az, hogy a költségvetést nem írtam alá azért volt, mert senki nem értette” – jelentette ki az elnök. Széchenyi-díjasok vacsorájára valóban nem ment el, állítása szerint ennek teljesen politikamentes oka volt, egy előre megbeszélt, lerendezett külföldi útra ment.

Palkovics László és közte számos vita van, Lovász szerint Palkovics elmondta az elképzeléseit, amit tárgyalási alapnak elfogad, de vannak olyan elemei, amit nem tud elfogadni: az, hogy a kutatóintézetek teljes finanszírozása pályázati alapon működjön, ez szerinte számtalan szempontból elfogadhatatlan megoldás.

Lovász attól tart, hogy egy átszervezési periódus kezdődik, amit csak akkor tud elfogadni, ha látja annak a célját.

Méltatlannak és jogellenesnek tartja az MTA Palkovics támogatásvisszatartással való fenyegetőzését

Levélben fordultak az innovációs miniszterhez. A Magyar Tudományos Akadémia decemberben nem fogadta el a kormány és Palkovics László innovációs miniszter MTA-ra vonatkozó átalakítási terveit. Az ülésre meghívták Palkovics Lászlót is, de a miniszter nem ment el. Palkovics ugyanis még korábban közölte, hogy amíg nincs megegyezés, azaz az MTA ne mfogadja el a kormány tervezetét, addig az alaptámogatás egy részét, az egyéb (pl.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.