Az államtitkár kocsibeállót épített a közútra, és elzárta a szomszédját a telkétől

  • narancs.hu
  • 2024. május 23.

Belpol

Soltész Miklós egy eldugott utcában lakik Budajenőn.

Soltész Miklós, a KDNP alelnöke és a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkára, egy közútra épített kocsibeállóval zárta el a szomszédját a telkéről – írja az Átlátszó.

Az oknyomozó portál kiderítette, hogy Soltész a Pest megyei Budajenőn néhány éve megvette a háza melletti közút jó részét az önkormányzattól. Így nem lehet bejutni autóval a mögötte lévő telekre. A közút papíron 3 méter széles, valójában nagy részét egy betonozott árok teszi ki, ami lehetetlenné teszi a szomszédnak a bejutást.

Az államtitkár még egy kocsibeállót is épített a „közterület jellegét vesztett” területre, ami jócskán rálóg a maradék közútra is.

A település polgármestere néhány hete felszólította az államtitkárt az építmény lebontására, Soltész fellebbezett a döntés ellen, így az ügy hamarosan a képviselőtestület elé kerül. A hátsó telek tulajdonosa megerősítette hogy a telkére nem tud bejutni autóval.

Soltészék mindössze 150 ezer forintot fizetett azért, hogy 2020-ban elcsatoljanak az utcából egy 91 négyzetméteres területet.

A KDNP-s politikus háza melletti 9 méter széles utcarész akkor 3 méter szélesre csökkent, idén pedig Soltész kérvényezte az önkormányzattól ennek a maradék 3 méter széles résznek a megvásárlását is. A képviselőtestület most azonban egyhangú döntéssel elutasította az államtitkár kérelmét „jogszabályi feltételek hiányában”.

Ezt azzal indokolták, hogy az út közút, ezért nem eladható. Másrészt a maradék, 3 méter széles útszakasz eladásával az államtitkárék háza mögötti telek közúti kapcsolata megszűnne, ezért a terület értékesíthetetlenné válna, és a tulajdonos jogosan perelhetné be az önkormányzatot kártérítésért.

Soltész azzal védekezik, hogy a telkükhöz csatolt 91 négyzetméteres terület „korábban gondozatlan, gazos nyúlványa volt a településnek, ezért több mint 20 éven keresztül mi ápoltuk, mi ültettünk oda növényeket”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.