Vitézy a BKK kockázatelemzésének ismeretében is támogatta a 3-as metró szerelvényeinek felújítását

Belpol

Több dokumentum is arról tanúskodik, hogy Vitézy a döntéseivel a kezdetektől támogatta a 3-as metró kocsijainak felújítására vonatkozó tender kiírását. Még a kockázati tényezőket figyelembe véve is ezt szavazta meg a BKV igazgatóságában.

 

„Az közismert szerintem mindenki előtt, hogy én nagyon elleneztem a hármas metró orosz kocsifelújítását. Elsősorban talán ezért kellett a BKK éléről távoznom” – állította április elsején a Szabad Európának adott interjújában Vitézy Dávid. Az LMP főpolgármester-jelöltje április 15-én közösségi oldalán erősítette meg visszaemlékezését. Eszerint: „minden belső fórumon amellett érveltem, hogy új metrókra van szükség a 3-as metróra” – írta Tarlós István és Karácsony Gergely főpolgármesterek, valamint a BKV vezetőségének felelősségét kiemelve az orosz járművek felújításának elhibázott döntése miatt.

A Narancs.hu megkérdezte Vitézy Dávidot, mely hivatalos dokumentumok igazolják, hogy a felújítással szembenálló álláspontját a BKK, a BKV, és a főváros vezetésének tudomására hozta. Kérdésünkre a főpolgármester-jelölt kommunikációs vezetője nem bocsátott rendelkezésünkre ilyen iratot, és nem állította, hogy létezik ilyen. A Vitézy állítását igazoló dokumentumok helyett Vitézynek egy ATV-nek adott interjújára hivatkoztak, amelyben elmondta, miért tartotta rossz megoldásnak a felújítást az új szerelvények vásárlása helyett.

A BKV időközben nyilvánosságra hozta a metrófelújítás dokumentumait, a nemzetközi tendert megelőző, az arról határozó döntéseket, illetve a közbeszerzési eljárás iratait. Vitézy Dávidot a 2010-es, Tarlós István főpolgármester győzelmét hozó őszi önkormányzati választások utáni hetekben a BKV igazgatósági tagjává nevezték ki. Ezt a pozícióját 2015. februárig tartotta meg, éppen abban az időszakban, amikor a 3-as metró felújításával, korszerűsítésével kapcsolatos döntéseket a BKV és Tarlósék a fideszes többségű közgyűlésben meghozták. 2010 novemberében a frissen alapított BKK vezérigazgatója pozícióját is Vitézyre bízta Tarlós, amit szintén 2014 végéig töltött be. Vitézynek a meg nem nevezett belső fórumokon elhangzott állításaival szemben a BKV igazgatósági ülésein készült jegyzőkönyvek eligazítást adnak a mostani főpolgármester-jelölt hivatalos álláspontjáról:

ez pedig a 3-as metró szerelvények felújításának támogatása volt a kezdetektől.

A járműpark korszerűsítéssel egybekötött felújítása tárgyú előterjesztést 2013 áprilisában egyhangúan szavazta meg a BKV izgatósága, amelynek ekkor már több éve tagja volt Vitézy. 2013 decemberében a következő lépés a közbeszerzési eljárás indítása volt: „Az Igazgatóság az M3 járműpark felújítására irányuló közbeszerzési eljárás indításáról szóló előterjesztést megismerte. Az Igazgatóság felhatalmazza a vezérigazgatót, hogy az eljárással kapcsolatban a Tulajdonossal és a BKK-val egyeztessen” – olvasható a jegyzőkönyvben.

Ekkor Vitézy az esetleges ellenvéleményének szintén nem adott hangot, egyetértésben szavazta meg azt hat igazgatósági társával. Még 2013 decemberében döntöttek a felújításról szóló közbeszerzési eljárás indításáról, amit szintén egyhangúan szavaztak meg a BKV-ban. Vitézy ennél a szavazásnál sem lógott ki a támogatók sorából.

Vezetői szinten 2014 októberében került sor a 3-as metró szerelvényeinek felújítását végképp eldöntő lépésre, amikor a BKV igazgatósága jóváhagyta a közbeszerzési eljárás hirdetményének szövegét, kiírását. Ha volt olyan pillanat, amikor a vásárlással kapcsolatos véleményéért kiállhatott volna, ezt kellett volna megragadnia. A BKV igazgatóságának jegyzőkönyve szerint azonban nem tette, az igazgatóság többi tagjával együtt a felújításról szóló tendert Vitézy is alkalmasnak tartotta arra, „hogy az megküldésre kerüljön a projektet kizárólagosan finanszírozó Fővárosi Önkormányzat részére különösen annak ellenőrzése céljából.”

Ráadásul a hirdetmény kiírását annak ismeretében szavazta meg ő is, hogy a javaslat a BKV mellett a Vitézy által vezetett BKK szakmai kockázatjelentéseinek felhasználásával készült. A felelős döntést ekkor hozták a BKV vezetői: az elfogadott javaslatot azzal a céllal küldték meg a fővárosnak, hogy ellenőrizze, a tulajdonosi preferenciák és elvárások megfelelően érvényesülnek-e benne. Vitézy Dávid az ezt követő döntésben is támogatta a járműrekonstrukciót, amelyben a részvételi felhívást haladéktalanul minőségbiztosítás céljából továbbküldték a Miniszterelnökség Közbeszerzési Felügyeleti Főosztálya részére.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk