Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője azt mondta, a kormány augusztus 1-jétől bezárt tíz vasúti mellékvonalat, és további hét bezárását vizsgálja. Buszokkal helyettesítik a vonatokat, de „a buszos közlekedés jóval kevésbé kényelmes és jóval kevésbé hatékony, energia-felhasználása többszöröse a vonatokéhoz képest.”
Álláspontja szerint a bezárások fő indokaként megnevezett járműhiányt lehetne orvosolni; húszmilliárd forintból használt dízel járművekkel le lehetne cserélni az egész flottát. Ez tíz évre átmeneti megoldást nyújthatna, amíg a hosszabb távú tervek el nem készülnek, ugyanis országos mellékvonal-stratégiára lenne szükség - fűzte hozzá a képviselő.
Megjegyezte: „a Budapest-Belgrád vasútvonalra viszont van pénz, ami a személyszállításban elenyésző hatású”, illetve „vannak százmilliárdos támogatások például az akkumulátorgyárakra”, noha az elektromos autók nem oldják meg a közlekedési problémákat.
Bakos Bernadett nehezményezte azt is, hogy „vannak tízmilliárdok a most tervezett, ingyenes, középiskolásoknak nyújtott jogosítványra”, amivel szerinte a kormány „azt üzeni a fiataloknak, hogy ne vonatozzanak, hanem inkább autózzanak.”
A kormány politikájának köszönhetően valóban sokan kényszerülnek autóba, tíz év alatt egymillióval nőtt az autók száma Magyarországon, ez pedig súlyos környezeti terheket is jelent - mondta.
A zöld közlekedéspolitika alapja a vasút, ami Európában mindenhol reneszánszát éli, a mellékvonalakat mindenütt felújítják, erre lenne szükség Magyarországon is - hangsúlyozta a képviselő.