Az ügyészség lezárta Orbán pisai kitérője miatt indított nyomozást

  • narancs.hu
  • 2023. július 18.

Belpol

A „szőrét hullató, rossz vidéki róka” tett feljelentést, de lepattant a hatóságokról. 

„Az »ügyészség« már le is zárta a »nyomozást« Orbán pisai gépeltérítős magánútja ügyében. A feljelentésem után először kerek perec megtagadták a vizsgálatot, azonban indítványomra a bíróság mégis nyomozásra kötelezte őket. A bírósági ítélet alapján a nyomozásnak annyit kellett VOLNA kiderítenie, hogy mennyire volt költséghatékony az, hogy Orbán és felesége toszkánai hosszúhétvégéje kedvéért 1000 kilométeres kerülőt tett.

Ehhez az Orbán pincsikutyájaként lihegő ügyészségnek két egyszerű nyomozati cselekményt kellett volna foganatosítania. Meg kellett volna kérdeznie egy légitársaságot, hogy mennyibe kerül egy Airbus repülő ezer kilométeres kitérő és egy extra leszállás az üzemanyag, az amortizáció, a karbantartás , a biztosítás , leszállási illeték, földi kiszolgálás költségeinek tükrében. Ezt kellett volna összevetnie azzal, hogy mennyibe került volna 2-3 testőr Budapest-Pisa retúr menetrendszerinti repülőjegye (hiszen a magán úton a miniszterelnök maga fizette volna a jegyét), azaz be kellett volna pötyögnie az utat valamelyik online jegyeladó rendszerbe...

A különbség 3.5-4 millió forint lett volna. Ehelyett azonban az »ügyészség« kilenc oldalon próbálja megmagyarázni, hogy miért nem tette meg azt, amire a bíróság ítélet kötelezte. Ez az »indoklás« több helyen egészen hajmeresztő” – írja Hadházy Ákos a Facebookon

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, Orbán Viktor február végén Kairóban tárgyalt, innen azonban nem Budapestre tért vissza a honvédségi repülőgéppel, hanem Olaszország felé vette az irányt, ahol a Havasi Bertalan tájékoztatása szerint a miniszterelnök „magánúton tartózkodott”. A kormánygép egy órára szállt le a pisai repülőtéren, mielőtt visszarepült Magyarországra, a kormányfőt pedig nem sokkal később Firenzében és Velencében is látták. Stefano Bottoni történész arról írt a Twitteren, hogy lányát látogatta meg a miniszterelnök. 

Hadházy a minap a parlamentben próbálta volna meg szembesíteni az olaszországi kiruccanással Orbánt, aki „szőrét hullató, rossz vidéki rókának” nevezte ezért. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.