Azariah a New York Timesnak: Kényelmetlen a hatalom érdeklődése

  • narancs.hu
  • 2024. június 15.

Belpol

Orbán Viktor azt állította a zenészről, hogy a rajongója. 

„Amióta látják, hogy sokan kedvelnek engem, úgy tűnik, barátságosak akarnak lenni” – mondta a hatalomról Azariah a New York Times újságírójának. A cikket a 444.hu szemlézte. 

Az amerikai lap régiós riportere foglalkozott a 22 éves rapperrel, és mint írja, Azahriah annyira népszerű Magyarországon, hogy Orbán Viktor is azt állítja, hogy rajongója, és hogy a füvezésről szóló slágert, a Rampapapamot különösen szereti.  Ez érdekes választás, ismerve a miniszterelnök konzervatív világnézetét, és felmerül a kérdés, hogy Orbán egyáltalán meghallgatta-e a dalt, mielőtt szóba hozta, vagy csak látta a részletet a klipjében, amikor fociznak benne.

Mindenesetre a szerző arra jut, hogy a 14 éve hatalmon lévő Orbán is azt akarhatja, hogy rá is vetüljön a rapper körüli felhajtásból és energiából. Azariah a lapnak azt mondta, a hatalom érdeklődése hízelgő kéne legyen, de valójában furcsa és kényelmetlen, amikor a fiatal rajongói közül olyan sokan utalják a kormányzó Fideszt. 

A lap felidézi, hogy amikor októberben pillanatok alatt elkezdték elkapkodni a jegyeket Azahriah koncertjeire, Orbánék stábja is kirakta a miniszterelnök TikTok csatornájára, hogy Orbán veszprémi beszéde is teltházas volt, majd a posztot elég gyorsan törölték is onnan a gúnyos kommentek hatására.

A politikai megnyilvánulásokkal kapcsolatban Azahriah elmondta, hogy a zenészeknek nem kötelező ilyen kérdésekről beszélniük, ha nincs mit mondaniuk, az teljesen rendben van. De ez egy szabad ország, és az nincs rendben, ha azért maradsz csendben, mert félted a karriered. Nem Oroszországban élünk, tette még hozzá. A cikk ezután felidézi a kegyelmi botrány után rendezett gyermekvédelmi "influenszertüntetést", ahova Azahriah videóüzenetet küldött.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.