Bajnai és Dopeman ledönti Orbán szobrát

  • narancs.hu
  • 2013. szeptember 28.

Belpol

Nagygyűlést rendez holnap a Magyar Szolidaritás Mozgalom a Clark Ádám téren. Dopeman és Bajnai egy színpadon, szobrot állítanak Orbán Viktornak, hogy ledönthessék.

„Ha máról holnapra élsz, ha nem tudod, miből neveld fel a gyermeked, ha inkább élnél 300 kilométerre nyugatabbra, ha nem tudod, hogy lesz-e nyugdíjad, ha nem érted, hogy miért tanul a gyermeked hittant, ha frusztrál, hogy a munkahelyeden megfélemlítenek, ha csak kétezerért tankolsz a kocsiba, ha hálaimát rebegsz este, hogy megúsztad a mai napot, ha a megemelt fizetésed mégis kevesebb lett, ha a gyermekedet már csak skype-on látod, ha már nem mered felnyitni a banktól jött levelet, ha elvették a trafikodat, ha többet keresel, mégis rosszabbul érzed magad, ha kirúgtak az állásodból, akkor várunk téged a Clark Ádám téren!”

A Magyar Szolidaritás Mozgalom szeptember 29-én, vasárnap 15.00 órakor nagygyűlést rendez, ahol a fellépők nemcsak Orbán Viktor az alkalomra készített szobrát döntik le, de  hitet tesznek amellett is, hogy „legyőzik az ország rosszabbik arcát”.

Az eseményen beszédet mond Bajnai Gordon, Kónya Péter, a Szolidaritás elnöke, Székely Sándor társelnök, illetve Szalóczi Géza egri és Veszprémi Erzsébet nyíregyházi Szolidaritás-aktivista. A ceremóniamester Dopeman lesz, a kérdés pedig a következő: „Azt hiszed, nem tehetsz semmit azért, hogy egy normális országban élhessünk?”

A Szolidaritás válasza: „De, tehetsz. Segítsd az összefogást! Győzz meg másokat, hogy el kell menni szavazni, az összefogás jelöltjeire és a korszakváltásra! Menj el szavazni, és vigyél még egy embert! Kelj föl a fotelből, gyere velünk tüntetni, gyere velünk szavazni! Dönts: harcolsz vagy passzolsz!”

false

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.