Botka: miniszterelnök-jelöltté történt megválasztásom után egész nyáron elképesztő médiahadjáratot folytatott ellenem a Fidesz

  • narancs.hu
  • 2017. december 22.

Belpol

Amihez sokszor baloldali politikusok szolgáltatták a muníciót.

Botka László Szeged város önkormányzati lapjának adott interjújában beszélt arról, hogy alulbecsülte a Fidesz befolyását az MSZP-ben, és tévedett amikor azt hitte, hogy a pártvezetők meggyőzhetők arról, hogy a választók fontosabbak, mint saját politikusi túlélésük.

„Tévedtem, amikor azt hittem, ezek a pártvezetők meggyőzhetők, hogy saját választóik fontosabbak nekik, mint az ő politikusi túlélésük. Azt sem tudtam, hogy a Fidesz milyen mélyen van jelen az ellenzéki pártok életében, mennyire irányítja őket. Ez nagyon megdöbbentett. Még nem tettem, de most kimondom: miniszterelnök-jelöltté történt megválasztásom után egész nyáron elképesztő médiahadjáratot folytatott ellenem a Fidesz. És ehhez sokszor baloldali politikusok szolgáltatták a muníciót. Csapdahelyzetbe kerültem: ha beszélek erről, azzal még nehezebbé teszem az ellenzéki összefogást, és a kormányváltást akaró választók a „marakodó ellenzék” médiaképével találkoznak.(...)

Most a felelősségem nagyobb, mint eddig bármikor: ebben a helyzetben, ebben az országban kell Szegedet megőrizni a szolidaritás és demokrácia szigetének. Egy egyre borúsabb tengeren maradtunk világítótorony. Megvan az elszántságom arra, hogy ez a város továbbra is utat, irányt mutasson Magyarországnak.

 

Botka László pályájáról itt írtunk:

Aki kiáll – Botka László pályaképe

Az MSZP örök ígérete végre beváltaná a hozzá fűzött reményeket, és maga vezetné csatába az ellenzéket jövő tavasszal Orbán ellen. Ki ő, és mit tud felmutatni Szegeden? Autoriter vezető vagy csak nagyon határozottan irányít?

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.