Budapesten találkozik Magyar Péter és Manfred Weber

  • narancs.hu
  • 2024. június 12.

Belpol

A legnagyobb európai pártcsalád tagja lesz a Tisza.

A magyar fővárosba utazik az Európai Néppárt elnöke és európai parlamenti frakciójának vezetője, hogy megismerkedjen a Tisza Párt vezetőségével és megválasztott EP-képviselőivel – írja a Népszava.

A Tisza hét képviselője  várhatóan már jövő kedden, június 18-án csatlakozik az EPP frakciójához. A képviselőcsoport többségi szavazással dönt a kérdésben. A Néppárt pártcsaládja a legnagyobb parlamenti frakció, amelynek létszáma akár a 190-et is elérheti a 720 képviselő-testületben, így kizárható, hogy egyetlen KDNP-s tagjuk, Hölvényi György akadályt támasztana a Tisza felvételét illetően.

A lap szerint egy néppárti forrás nagyszerű hírnek nevezte, hogy hamarosan Európa- és jogállamiság-párti magyar képviselőket üdvözölhetnek a frakcióban. „Több mint két éve dolgozunk ezen” – mondta, hozzátéve, hogy a pártelnök „jó érzésekkel” utazik Budapestre, mert az elmúlt hónapban biztató fejleményeket látott Magyarországon.

Magyar Péter a maga energikus stílusában adott hírt a pénteki találkozóról:

„A Tisza Párt képviselőinek belépését a Néppárt elsöprő többsége támogatja. Az egyetlen kivétel talán a Fidesz-KDNP képviselője, aki jelenleg a Néppártban ül. Hölvényi György jó fideszes propagandista módjára valótlanságokkal traktálja a néppárti kollégáit. Gondolom arról már elfelejtett elnök úrnak beszámolni, hogy ő és a fideszes politikustársai a kampányban háborúpártisággal és a sorkatonaság újbóli bevezetésének hazugságával támadták Manfred Webert. Hölvényi Képviselő Úr, miért akar Ön a »háborúpárti« Néppártban maradni? És miért nem elég bátor Manfred Weber szemébe mondani a képtelen hazugságaikat?”

A Fidesz 2000-2021 között volt a mérsékelt jobboldali pártokból álló Néppárt tagja, majdnem kirakták, míg inkább önként kilépett 2021-ben. A kormánypárt azóta annyira a szélsőjobboldalra tolódott, hogy radikálisan oroszbarát álláspontja miatt még az olasz Giorgia Meloni pártcsaládja sem akarja a sorai között tudni.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.