Cirkuszművészeti miniszteri biztossá nevezte ki Kásler a kulturális államtitkárt

  • narancs.hu
  • 2019. június 29.

Belpol

Új feladatokat kapott Fekete Péter.

Kásler Miklós, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) tárcavezetője „a cirkuszművészet megújítása és az új Nemzeti Cirkuszművészeti Központ elhelyezése céljából Fekete Pétert 2019. szeptember 1. napjától 2021. augusztus 31. napjáig tartó határozott időre miniszteri biztosnak nevezi ki” - olvasható a Hivatali Értesítőben, amit a 444.hu szúrt ki.

Fekete Péter

Fekete Péter

Fotó: narancs.hu

Fekete Péter jelenleg az Emmi kulturáért felelős államtitkára. A jövőben a feladatai között fog szerepelni,

  • a Fővárosi Nagycirkusz művészeti tevékenységének figyelemmel kísérése,
  • az új nemzeti cirkuszépület létesítésére vonatkozó koncepció megvalósításával kapcsolatos feladatok ellátása,
  • a hazai és a nemzetközi cirkuszművészeti kapcsolatok építése és ápolása,
  • és a művészeti ágat érintő konferenciákon, rendezvényeken való részvétel.

 

(via 444.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.