Civilek és politikusok próbálták megakadályozni, hogy elkezdjék a Magyar Rádió volt épületeinek bontását

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 2.

Belpol

Szóváltás és civakodás alakult ki a bejárat előtt felsorakozók és a behajtani kívánók között. 

Hétfő reggelre hirdette meg az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a Magyar Rádió Pollack Mihály téri volt épületeinek bontását, hogy ott aztán a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) új kampuszát tudják felépíteni, reggel azonban mintegy tucatnyian, köztük politikusokkal, elállták a bontásra érkező járművek útját. 

A tiltakozók között megjelent Erőss Gábor és Rádai Dániel józsefvárosi alpolgármesterek, valamint Gelencsér Ferenc, Tompos Márton és Bedő Dávid momentumos országgyűlési képviselők, illetve a párt önkormányzati képviselői is. 

A tiltakozóknak sikerült megakadályoznia, hogy kamionok hajtsanak be a területre azzal, hogy elállták azok útját, de az egyik szerintük megpróbálta elütni őket, itt a sofőrrel némi huzakodás is kialakult. A helyszínre a rendőröket is kihívták.  

Rádai Dániel alpolgármester a Józsefváros újságnak a helyszínen azt mondta, a projekt lebonyolítása példátlan, mert közigazgatási per alatt kezdődik meg a bontás úgy, hogy a szükséges statikai és szilárdságtani vizsgálatokat nem végezték el, ez szerinte precedensértékű. 

A Rádió volt épületeit úgy kezdik el bontani, hogy közben a bontási eljárás engedélye közigazgatási per alatt van, és még nem született ítélet az ügyben. Pikó András kerületi polgármester is korábban arról írt, hogy úgy kezdik el a bontást, hogy a rádió épületei és a környező társasházak közös szerkezeti tartóelemekkel vannak összekötve, és nem tudják, mi történhet a társasházakkal a munkálatok miatt. 

A Zöld Palotanegyedért és a Civilek a Palotanegyedért Egyesület hétfő este 6-ra demonstrációt hirdetett a Pollack Mihály térre.  

FRISSÍTÉS: 

A BRFK a 444.hu megkeresésére azt írta, az internetre felkerült felvétel szerint a kamion „megtolta a tiltakozók élőláncát”. A rendőrök azonnal a helyszínre mentek, ahol szemlét tartottak és meghallgatták a jelenlévőket. A rendelkezésre álló információk szerint senki sem sérült meg. A BRFK vizsgálja, hogy felmerülhet-e közúti veszélyeztetés, illetve más bűncselekmény vagy szabálysértés gyanúja, akár a gyalogosok részéről. Mivel gyűlést nem jelentettek be ide, a hatóság azt is vizsgálja, hogy visszaéltek-e a gyülekezési joggal. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.