CKP: Azok beszéljenek az oktatásról, akik értenek hozzá

  • narancs.hu
  • 2022. december 18.

Belpol

Együttgondolkodásra szólít fel, mozgalmat indít a Civil Közoktatási Platform.

Gondolkodjunk együtt az oktatásról! címmel mozgalmat kezdeményez a Civil Közoktatási Platform.

Vasárnapi közleménye szerint a szervezet a megalakulása óta azt vallja, hogy az oktatást csak társadalmasítással lehet megoldani,  tehát úgy, hogy az érintett csoportok nyilvános párbeszédben tárgyalják meg a problémákat, úgy, ahogyan ez például Finnországban is zajlott. 

A CKP szerint nagyon jó példával jár elöl ebben az  ELTE Trefort Ágoston Gimnázium közössége, mert ott közös gondolkodás indult el a problémákról, a változás szükségességéről, a lehetséges megoldásokról, és ebben minden szereplő részt vesz. A CKP célja, hogy ez a kezdeményezés minél több követőre találjon, ezért indítja el a mozgalmat.

 „Mivel a közös gondolkodást, megvitatást mérföldkőnek tekintjük a szakmai fejlődésben, kezdeményezzük, hogy minél több intézmény kapcsolódjon be hasonló, tantestületen belüli szakmai eszmecserékbe. Ennek érdekében szívesen rendezünk online eseményeket, amelybe akár több iskola is be tud kapcsolódni, egymással megbeszélve meglátásaikat, javaslataikat. Mivel a pedagógusok, a szervezetek szakmai megállapításainak nagyon nagy jelentősége van, a CKP médiafelületein helyet és nyilvánosságot is biztosítana a véleményeknek, javaslatoknak. Érdemes emellett kihasználni a saját oldalak, a helyi sajtó adta lehetőségeket is. Kérjük az intézményeket, kezdjenek el beszélgetni arról, amihez értenek. Az oktatás a miénk! A problémákat mi látjuk, ismerjük meg egymás gondolatait és tapasztalatait!” – olvasható a közleményben.

A CKP az oldalán a vitákat segítő szakmai anyagokat közöl, melyeket lehet használni, és bármely intézménynek, csoportnak szívesen segít, teret ad a véleményeknek, és akár moderálásra is vállalkozik intézmények közötti, szülői vagy diákcsoportok közötti beszélgetésekben.

A szervezet úgy érvel, a közoktatáshoz nem lehet hozzányúlni úgy, hogy akik döntenek, legyenek bármilyen okosak, nem ismerik az érintettek szükségleteit és igényeit. „A pénteki oktatási konzultáció alapján egyértelművé vált, hogy Pintér miniszterrel sem lesz előrébb az oktatás ügye. A köznevelés fölé rendelt újabb miniszter sem érti az oktatási rendszer lényegét, működését, sőt egyáltalán a céljait sem” – hangsúlyozza a szervezet.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.