Médiahatósági játszma a Klubrádióval

Csak másnak szabad

Belpol

Időhúzásra játszhat a médiahatóság a Klubrádió frekvenciapályázatánál, ez viszont a csatorna hagyományos sugárzásának megszűnéséhez vezethet. Egyelőre a bíróságon múlik, az adó használhatja-e az eddigi frekvenciáját február 14. után is.

Tovább szórakozik a Médiatanács a Klubrádióval, amelynek adása az ultrarövidhullámon jelen állás szerint akár el is hallgathat február 14-én. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kizárólag a kormánypárt jelölte tagokból álló Médiatanácsa tavaly szeptemberben döntött úgy, hogy „ismételt jogsértésekre” hivatkozva nem újítja meg a Klubrádió idén február 14-én lejáró, a budapesti 92,9-es frekvenciára szóló engedélyét, ehelyett inkább új pályázatot ír ki.

A pályázaton a Klubrádió mellett két másik résztvevő indult el: a Közösségi Rádiózásért Egyesület (KRE) és az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. A KRE korábban a VI–VII. kerületi, 87,6-es frekvencián sugárzó Kontakt, majd Broadway Rádiót működtette, 2019-ben azonban az ATV vezérigazgatója, Németh S. Szilárd (a Hit Gyülekezetét vezető és az ATV-t tulajdonló Németh Sándor fia) vette át a vezetését, és alakította át a rádiót Spirit FM-mé. A csatornán Puzsér Róbert, Jakupcsek Gabriella, Tatár Csilla mellett több ATV-s műsorvezetőnek is van műsora, de közvetítik Németh Sándor istentiszteleteit is.

A másik pályázó céget 2020 márciusában jegyezték be, a tulajdonosa Biró Balázs, aki Andy Vajna médiajogászaként volt ismert. Biró résztulajdonában volt korábban az LB Rádió Kft., amely vidéken 2017–2018-ban több frekvenciát is elnyerve csatlakozott a Vajna-féle Rádió 1-hez. Az LB később beolvadt a szintén Vajna-féle Radio Plus Kft.-be, amelyet mára a Radio Holding Kft.-n keresztül Mészáros Lőrinc egyik bizalmi embere, Schmidt Zoltán mányi lakos birtokol. Biró egy másik korábbi érdekeltsége, a Zala LB Kft. a Best FM-csoportot működtető Best Radio Kft. része lett; utóbbi tulajdonosa a szintén Mészáros-féle Opus-Global Nyrt. egyik vezetője. A végül kormányközelbe került két Biró-féle rádiós cégnek ugyanaz volt az ügyvezetője is, mint a mostaninak.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap. Nézzen be hozzánk minden nap: hírszolgáltatásunk ingyenesen hozzáférhető. Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk