Magunkkal visszük a blokádot, az ellenállás folytatódik - mondják az SZFE hallgatói

  • narancs.hu
  • 2020. november 10.

Belpol

Nem engednek az elnyomásnak a színművészetisek. Átállnak a digitális oktatásra, elhagyják az egyetemi épületeket, de ígérik: a blokád folytatódik.

„A november 6-i fenttartói intézkedést, miszerint az egyetemünkön az oktatás felfüggesztésre kerül, a felsőoktatási törvényt megsértve hozták meg. Így a hallgatói önkormányzat november 9-én bírósághoz fordult az ügyben. Az eljárásnak halasztó hatálya van, a fenntartói intézkedést a bíróság döntéséig végrehajtani nem lehet” – mondták a Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) hallgatói kedden sajtótájékoztatón.

A bírósági döntés megalapozottságának érdekében és az egyetemen zajló oktatási tevékenység elismeréséért a hallgatók az Oktatási Hivatalhoz fordultak. A „bizonyító erejű dokumentációt” az általuk el nem ismert vezetés akadályozó magatartása ellenére benyújtották. A blokád alá vont épületben az elmúlt két hónapban minden tanórát és kurzust megtartottak. „Bízunk benne, hogy az Oktatási Hivatal ezt elismeri és így nem juthat érvényre a félévünk ellehetetlenítésére játszó illegitim vezetőség szándéka” – mondták a sajtótájékoztatón.

Arról is beszéltek, hogy a vírus terjedését megelőzni hivatott központi járványügyi rendelkezéseket, megkerülhetetlen felelősségük maradtalanul betartani. Ezért a Színház- és Filmművészeti Egyetem Magyarország összes felsőoktatási intézményével összhangban szerdától digitális oktatásra áll át.

Az éjfélkor életbe lépő járványügyi korlátozások értelmében az egyetem létesítményeit elhagyják. Mivel követeléseik nem teljesültek, nem kezdődtek meg a tárgyalások az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, a blokádot nem feladják, „hanem magukkal viszik”, az ellenállást egy ideig az épületen kívül folytatják. „Az egyetem mi vagyunk, a blokád addig tart, amíg a hatalmi elnyomás meg nem szűnik” – hangsúlyozták a hallgatók.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”