Dirk Gerkens: „Minket nem lehet megfélemlíteni”

  • narancs.hu
  • 2015. január 26.

Belpol

A magyar médiapiac legbefolyásosabb embere állítja: megfenyegették, ezért külföldre költöztette családját. De az RTL Klub vezérigazgatója nem az a típus, aki könnyen feladná.

Megfenyegették a családját, ezért külföldre költöztette szeretteit – nyilatkozta a Business Weeknek Dirk Gerkens. A kereskedelmi csatorna vezetőjéhez a részletesebben nem ismert tartalmú fenyegetések „barátain keresztül”, illetve e-mailben jutottak el, ezért maga is otthagyta lakását, szállodába költözött, és testőröket fogadott. Lépését úgy indokolta: „Ez nem Oroszország vagy Mexikó. De jobb félni, mint megijedni.”

false

 

Fotó: Németh Dániel

Gerkens az RTL Klub megalapításakor, 1997-ben érkezett Magyarországra, és tizenhárom éve vezeti az RTL-csoport magyar portfólióját. Nem lesz könnyű dolga annak, aki el akarja ijeszteni. Korábbi nyilatkozataiból legalábbis egy elszánt küzdő képe rajzolódik ki.

2013-as portrécikkünkben emlékeztettünk, milyen szokatlanul hosszú ideje vezeti a magyar RTL-t: „Gerkens sikereinek híre ment az RTL Groupon belül, és kapott is ajánlatokat: hívták a görög RTL élére, de akadt állítólag holland és belga megkeresés is. Gerkens azonban maradt, és ami még szokatlanabb: engedték, hogy maradjon. A médiapiacon jártas informátor arról beszélt a Narancsnak: nem szokás ilyen sokáig helyén hagyni egy ekkora cég vezetőjét, mert a tapasztalat szerint ennyi idő alatt minden gépezetben kialakulnak a korrupciós csatornák, amiken keresztül elfolyik a pénz. Gerkens azonban mindig hozta az eredményeket, és a válság csak megerősítette őt a pozíciójában. Ő maga azt mondja: sosem gondolkodott azon, mennyi időre érkezett, közben pedig megkedvelte Magyarországot – román származású feleségével tavaly itt házasodott meg. Ellenlábasai szerint viszont egyszerűen csak beleszeretett a saját szerepébe, hiszen Nyugat-Európában, egy új közegben közel sem lehetne akkora király, amekkora most Magyarországon.”

Tavaly júniusban, a reklámadóval kapcsolatban pedig arról beszélt a Narancsnak adott interjúban, hogy érték fenyegetések korábban is: „...egyes befolyásos emberek azt gondolhatták, hogy az adó kivetésével eladósorba kényszeríthetik és körön belül tudhatják az RTL-t is. Tévedtek. Részei vagyunk a legnagyobb európai tévétársaságnak, amelyet a világon is a legnagyobbak között tartanak számon. A magyar RTL az RTL Group profitjának körülbelül egy százalékát jelenti. Nyugodtan mondhatnánk, hogy ennyiért nem érdemes harcolni. De mi nem így működünk. Szeretjük ezt a piacot, rengeteget fektettünk bele, jogaink vannak ezen a piacon, és ezekért meg is fogunk harcolni.” Az interjú készítője, Rényi Pál Dániel visszakérdezett: kik azok a „befolyásos emberek”, akik szemet vetettek az RTL-re? Ugyanazok, akik bekebelezték a Tv2-t? A válasz: „Nem, mások. Maradjunk ennyiben.”

Az interjú mindenesetre így zárul: „Az biztos, hogy minket nem lehet megfélemlíteni. Az RTL marad Magyarországon.”

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.