Dirk Gerkens: „Minket nem lehet megfélemlíteni”

  • narancs.hu
  • 2015. január 26.

Belpol

A magyar médiapiac legbefolyásosabb embere állítja: megfenyegették, ezért külföldre költöztette családját. De az RTL Klub vezérigazgatója nem az a típus, aki könnyen feladná.

Megfenyegették a családját, ezért külföldre költöztette szeretteit – nyilatkozta a Business Weeknek Dirk Gerkens. A kereskedelmi csatorna vezetőjéhez a részletesebben nem ismert tartalmú fenyegetések „barátain keresztül”, illetve e-mailben jutottak el, ezért maga is otthagyta lakását, szállodába költözött, és testőröket fogadott. Lépését úgy indokolta: „Ez nem Oroszország vagy Mexikó. De jobb félni, mint megijedni.”

false

 

Fotó: Németh Dániel

Gerkens az RTL Klub megalapításakor, 1997-ben érkezett Magyarországra, és tizenhárom éve vezeti az RTL-csoport magyar portfólióját. Nem lesz könnyű dolga annak, aki el akarja ijeszteni. Korábbi nyilatkozataiból legalábbis egy elszánt küzdő képe rajzolódik ki.

2013-as portrécikkünkben emlékeztettünk, milyen szokatlanul hosszú ideje vezeti a magyar RTL-t: „Gerkens sikereinek híre ment az RTL Groupon belül, és kapott is ajánlatokat: hívták a görög RTL élére, de akadt állítólag holland és belga megkeresés is. Gerkens azonban maradt, és ami még szokatlanabb: engedték, hogy maradjon. A médiapiacon jártas informátor arról beszélt a Narancsnak: nem szokás ilyen sokáig helyén hagyni egy ekkora cég vezetőjét, mert a tapasztalat szerint ennyi idő alatt minden gépezetben kialakulnak a korrupciós csatornák, amiken keresztül elfolyik a pénz. Gerkens azonban mindig hozta az eredményeket, és a válság csak megerősítette őt a pozíciójában. Ő maga azt mondja: sosem gondolkodott azon, mennyi időre érkezett, közben pedig megkedvelte Magyarországot – román származású feleségével tavaly itt házasodott meg. Ellenlábasai szerint viszont egyszerűen csak beleszeretett a saját szerepébe, hiszen Nyugat-Európában, egy új közegben közel sem lehetne akkora király, amekkora most Magyarországon.”

Tavaly júniusban, a reklámadóval kapcsolatban pedig arról beszélt a Narancsnak adott interjúban, hogy érték fenyegetések korábban is: „...egyes befolyásos emberek azt gondolhatták, hogy az adó kivetésével eladósorba kényszeríthetik és körön belül tudhatják az RTL-t is. Tévedtek. Részei vagyunk a legnagyobb európai tévétársaságnak, amelyet a világon is a legnagyobbak között tartanak számon. A magyar RTL az RTL Group profitjának körülbelül egy százalékát jelenti. Nyugodtan mondhatnánk, hogy ennyiért nem érdemes harcolni. De mi nem így működünk. Szeretjük ezt a piacot, rengeteget fektettünk bele, jogaink vannak ezen a piacon, és ezekért meg is fogunk harcolni.” Az interjú készítője, Rényi Pál Dániel visszakérdezett: kik azok a „befolyásos emberek”, akik szemet vetettek az RTL-re? Ugyanazok, akik bekebelezték a Tv2-t? A válasz: „Nem, mások. Maradjunk ennyiben.”

Az interjú mindenesetre így zárul: „Az biztos, hogy minket nem lehet megfélemlíteni. Az RTL marad Magyarországon.”

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.