Egy interjún belül védte meg Orbánt és a CEU-t a Néppárt frakcióvezetője

  • narancs.hu
  • 2017. április 22.

Belpol

Azért megígérte: világosan beszélnek majd Orbánnal.

Orbán Viktor ugyan kipuhatolja a határokat, de "eddig végül mindig hű maradt a szerződésekhez" – mondta Manfred Weber, az Európai Néppárt (EPP) európai parlamenti frakcióvezetője egy szombati, Der Spiegelnek adott interjújában, amelyet az MTI szemlézett.

Szerinte ez a Fidesz EP-képviselőire is igaz. Velük szemben "más kormányok az EU-ban sajnos másként viselkednek", Romániában a szociáldemokraták gyengítik a korrupció elleni törvényeket, Lengyelországban pedig a kormány "félreállítja" az alkotmánybíróságot.

Manfred Weber hozzátette, „a magyar miniszterelnök számára is vannak határok, amelyeket nem lehet átlépni”. Az olyan európai alapelvek, mint a kutatás és az oktatás szabadsága nem képezheti alku tárgyát – mondta. Weber jelenleg várja az Európai Bizottság értékelését arról, hogy az új magyar felsőoktatási törvény összeegyeztethető-e az uniós joggal. Amennyiben a bizottság "utólagos javításokat kér, Orbánnak eleget kell tennie" a kérésnek.

Arra a kérdésre, hogy mennyire hitelesen tud politizálni a populistákkal szemben, ha tolerálja Orbán Viktort a jobbközép pártokat összefogó EPP-ben, a frakcióvezető kijelentette, "nincs EPP-tagság minden áron". Az április 29-i uniós csúcs előtt tartandó EPP-találkozón "világosan beszélünk majd Orbánnal" – tette hozzá.

Korábban Siegfried Muresan, az EPP szóvivője azt mondta, ha a helyzet megkívánja, akár a szavazati jog felfüggesztésével (vagy az uniós források befagyasztásával) járó 7-es cikkely aktiválása is szóba jöhet Magyarországgal szemben.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.