Már öt éve létezik a trieszti kikötő építéséért felelős projektcég, ehhez képest még sehol nem áll a nagy hanggal beharangozott projekt – írja a hvg.hu.
A lap szerint a mederkotrási és partfelépítési munkák továbbra sem kezdődtek el, ehhez képest az Adria Port Zrt. úgy gondolja, megfelelő ütemben halad a terminál fejlesztésének előkészítése. Azt ígérték, idén elkezdődik a mederkotrás és a partfelépítés, a munkaterületet átadták. Szijjártó Péter külügyminiszter korábban 2026-ra ígérte a kikötő megnyitását, de a cég nem válaszolt arra, tartható-e ez az ütemterv.
A 300 méteres partszakasszal rendelkező, 32 hektáros területet korábban 31 millió euróért vette meg az állam öt évre, a kikötő koncessziós jogaiért pedig még 25 millió eurót fizetett. A projektcég a létrehozása első évében kapott 11 milliárd forintot, amit főleg tanácsadásra és ingatlanbérlésre költöttek.
Közben a projektcégnél a fizetések emelkedtek: a mérlegbeszámoló szerint a cégvezető, Garai Péter Tibor éves fizetése egy 10 ezer eurós emelés után 71 ezer euróra nőtt tavaly, ami átszámítva 27 millió forint. A 4 felügyelőbizottsági tag éves juttatása is emelkedett, bár ők ehhez képest jelentéktelen összeget kapnak. Hogy mi indokolta az emeléseket úgy, hogy stabilan veszteséges a cég, nem tartotta fontosnak megmagyarázni a cég.