Egy politikai gazemberrel állunk szemben – mondta Orbánról évértékelőjében Gyurcsány

  • narancs.hu
  • 2019. február 9.

Belpol

Szerinte a miniszterelnök nem a menekültek ellen, hanem azok érkezéséért harcol.

Évértékelőt tartott ma Gyurcsány Ferenc. A Demokratikus Koalíció elnöke beszédének fókuszában természetesen az Orbán-rezsim állt, de szót ejtett a Jobbik és a DK együttműködéséről is, és kifejezte szolidaritását az Audi dolgozóival, az Magyar Tudományos Akadémiával, valamint a CEU-val is.

Az eseményt közvetítő atv.hu összefoglalója szerint Gyurcsány elmondta, hogy politikai értelemben lehet ugyan sikeres a Fidesz, de történelmi értelemben az Orbán-kormány bukásra van ítélve. Mint mondta, a miniszterelnök nem a menekültek ellen, hanem azok érkezéséért harcol; Orbán „a félelem legnagyobb mestere”, akinek esze ágában sincs a migráció problémáját rendezni. „Egy politikai gazemberrel állunk szemben” – jegyezte meg Gyurcsány Ferenc, aki szerint az európai parlamenti választásokon az a fő cél, hogy „hogy az ellenzék vereséget mérjen Orbán átkozott rendszerére”.

Gyurcsány a Jobbikkal kapcsolatban arról beszélt, hogy nem kívánhatja senkitől, hogy szeplőtlen múlttal érkezzen a küzdelembe, vagy hogy ne hibázzon; megjegyezte, hogy a nemzeti populistává lett Fidesz is valaha liberális párt volt. A DK elnöke szerint most a közös fellépés mindent felülír, a nézeltéréseket pedig majd az „átkozott rezsim” bukása után, demokratikus vitában kell rendezni.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.